خداحافظی ابوظبی با تاکسی های زمینی؛ تجهیز به تاکسی های پرنده

شهر ابوظبی قصد دارد به زودی در استفاده از تاکسی های پرنده پیشرو باشد.

خداحافظی ابوظبی با تاکسی های زمینی؛ تجهیز به تاکسی های پرنده

به گزارش مستقل آنلاین، خلیج تایمز نوشت:

شرکت آرچر اویشن، سازنده خودروهای پرنده برقی در ایالات متحده، درخواست سرمایه‌گذاری چند صد میلیون دلاری از ابوظبی برای تولید تاکسی‌های هوایی در امارات و ایجاد دفتر مرکزی بین‌المللی خود در امارات دریافت کرده است.

 

این سرمایه‌گذاری‌ها همچنین با هدف ساخت ورتیپورت‌ها(تاکسی‌های پرنده )در مکان‌های حساس در سرتاسر ابوظبی و تسریع در راه‌اندازی عملیات تاکسی هوایی تجاری توسط آرچر در سال آینده در امارات انجام می‌شود.

تزریق مالی توسط دفتر سرمایه گذاری ابوظبی  با هدف استفاده از هواپیمای Midnight انجام می شود.

این شرکت ماشین های خود مجهز به برخاست و فرود عمودی الکتریکی (eVTOL) هواپیمای Midnight خود را در ابوظبی تولید خواهد کرد.

آدام گلدشتاین، بنیانگذار و مدیر عامل Archer، گفت که آنها در مراحل پیشرفته فرآیند صدور گواهینامه از سوی نهاد نظارتی ایالات متحده هستند و اکنون توسعه بخش عملیاتی وجود دارد. او تصریح کرد: ما در مرحله انتخاب مکان ها هستیم و سپس شروع می کنیم. در حال حاضر یک محدوده مناسب در ابوظبی وجود دارد. ما از زیرساخت های بسیار مشابه استفاده از هلیکوپتر علاوه بر ایستگاه های شارژ استفاده می کنیم. قرار است با یک شبکه کوچک با 10 ولت شروع شود و سپس به مرور زمان گسترش یابد. و سپس اتصال امارات مختلف در مرحله بعدی.

اشتغالزایی

هزاران شغل در سراسر اکوسیستم ایجاد خواهد شد، از جمله تولید، تعمیرات نگهداری و کارکنان در اطراف بندرگاه.

او افزود که هزاران نفر در ابوظبی تنها در طول زمان توسط خود آرچر با استخدام در ماه‌های آینده افزایش خواهند یافت.

وی افزود که هدف افتتاح یک مرکز تولید و مونتاژ در ابوظبی به عنوان بخشی از خوشه SAVI است.

کرایه تاکسی هوایی مطابق با خدمات تاکسی ممتازی خواهد بود که توسط Uber و Careem در کشور انجام می شود.

اجزای کلیدی همکاری آرچر با ADIO عبارتند از ساخت ورتیپورت، فعال سازی عملیاتی برای عملیات تاکسی هوایی در امارات، و ساخت هواپیمای آرچر Midnight در داخل کشور. بر اساس این قرارداد، ADIO همچنین برنامه‌های توسعه نیروی کار محلی را برای استعدادهای اماراتی تضمین می‌کند و تأسیس ستاد بین‌المللی آرچر و مرکز تعالی را در ابوظبی تسهیل می‌کند.

این توافقنامه اساسی با ابوظبی لحظه ای مهم برای تلاش های تجاری سازی آرچر در سراسر امارات است، زیرا کاتالیزوری را برای تسریع راه اندازی سرویس تاکسی هوایی برقی ما در امارات در اواخر سال 2025 فراهم می کند. این توافق بر تعهد قوی ابوظبی تاکید می کند.

ابوظبی در تسریع راه اندازی تاکسی های هوایی برقی در سطح جهان پیشرو است. بدر العلما، مدیر کل ادیو، گفت: ما از حمایت از آرچر برای ایجاد مقر بین‌المللی در ابوظبی و ایجاد یک چارچوب سرمایه‌گذاری جامع که به پیشرفت آن در جهت ساخت و بهره‌برداری از هواپیمای Midnight در امارات سرعت می‌بخشد، هیجان‌زده هستیم.

با حمایت سرمایه‌گذار اولیه و صندوق ثروت مستقل امارات متحده عربی، Mubadala، اپراتورهای شریک Archer، Falcon Aviation و Air Chateau، و GAL-Ammroc پشتیبانی تعمیر و نگهداری، تعمیر و تعمیرات اساسی برای هواپیمای eVTOL Archer ارائه خواهند کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها