تقلید کنگره آمریکا از مجلس ایران؛تیک تاک صیانت می شود!

بر اساس قانونی که کنگره آمریکا تصویب کرد، اپلیکیشن تیک تاک از این پس در آمریکا صیانت و مسدود می شود.

تقلید کنگره آمریکا از مجلس ایران؛تیک تاک صیانت می شود!

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

روز یکشنبه نگرانی‌ها درباره آزادی بیان درباره لایحه‌ای که توسط مجلس نمایندگان تصویب شد، تکرار شد زیرا بر اساس قانونی که کنگره تصویب می کند در صورت اینکه داشتن مالک چینی برای اپلیکیشن محبوب رسانه‌های اجتماعی یعنی tiktok محرز شود این شبکه اجتماعی در ایالات متحده را مسدود می‌شود.

در روز شنبه با اختلاف 360 بر 58 این قانون رای آورد و اکنون به سنا منتقل می شود تا در روزهای آینده برای رای گیری مورد بررسی قرار گیرد. رئیس جمهور جو بایدن قبلاً گفته بود که قانون مسدود شدن TikTok  را امضا خواهد کرد.

بسیاری از قانونگذاران آمریکایی از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات و دولت بایدن می گویند TikTok خطرات امنیت ملی را به همراه دارد زیرا چین می تواند این شرکت را مجبور کند داده های 170 میلیون کاربر آمریکایی خود را به اشتراک بگذارد.

‌TikTok در بیانیه‌ای گفت: «مایه تاسف است که مجلس نمایندگان از پوشش کمک‌های مهم خارجی و بشردوستانه استفاده می‌کند تا یک بار دیگر لایحه ممنوعیتی را که حقوق آزادی بیان ۱۷۰ میلیون آمریکایی را زیر پا می‌گذارد تصویب کند.»

‌TikTok در ماه فوریه از لایحه اصلی انتقاد کرده بود که در نهایت در سنا متوقف شد و گفت که "میلیون ها آمریکایی را سانسور می کند." این سازمان به طور مشابه استدلال کرده بود که ممنوعیت ایالتی TikTok در مونتانا که سال گذشته تصویب شد، نقض متمم اول قانون اساسی آمریکا است.

‌TikTok اصرار دارد که هرگز اطلاعات کاربران در ایالات متحده را به اشتراک نگذاشته است و هرگز این کار را نخواهد کرد.

سناتور دموکرات مارک وارنر، رئیس کمیته اطلاعات سنا، روز یکشنبه گفت که TikTok می تواند به عنوان یک ابزار تبلیغاتی توسط دولت چین مورد استفاده قرار گیرد و اشاره کرد که "بسیاری از جوانان" از TikTok برای دریافت اخبار استفاده می کنند.

او به سی‌بی‌اس نیوز گفت: «این ایده که ما به حزب کمونیست این اندازه ابزار تبلیغاتی و همچنین توانایی حذف اطلاعات شخصی ۱۷۰ میلیون آمریکایی را می‌دهیم، یک خطر امنیت ملی است.»

مؤسسه اصلاحیه نایت اول در دانشگاه کلمبیا، که یک گروه حامی آزادی بیان است گفت که آخرین لایحه "هیچ بازده واقعی" نداشته است زیرا چین و سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی مستقر در ایالات متحده همچنان می توانند داده های آمریکایی ها را از دلالان در بازار آزاد خریداری کنند و با استفاده از کمپین های اطلاعات نادرست شرکت کنند. برخی از دموکرات‌ها همچنین نگرانی‌های مربوط به آزادی بیان را در مورد این ممنوعیت مطرح کرده‌اند و در عوض خواهان قوانین قوی‌تری برای حفظ حریم خصوصی داده‌ها شده‌اند.

رو خانا، نماینده دموکرات‌ها، روز یکشنبه به ABC News گفت که او احساس می‌کند که ممنوعیت TikTok ممکن است از بازرسی قانونی در دادگاه‌ها با استناد به حمایت‌های قانون اساسی از آزادی بیان بازماند.

قانون جدید کنگره به ByteDance  (شرکت اصلی سهامدار این اپلیکیشن) حدود شش ماه فرصت می دهد تا دارایی های TikTok ایالات متحده را واگذار کند، در غیر این صورت با ممنوعیت و مصادره مواجه می شود.

قانونی که روز شنبه تصویب شد یک مهلت 9 ماهه می دهد که اگر رئیس جمهور بخواهد روند فروش را سرعت دهد، می تواند سه ماه دیگر تمدید شود.

ماریا کانتول، رئیس کمیته بازرگانی سنا، از این لایحه حمایت کرد. او پیشتر از مجلس خواسته بود تا در لایحه 13 مارس در برخی جزئیات تجدید نظر کند.

اوایل ماه جاری بین بایدن و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین. بایدن در مورد مالکیت این اپلیکیشن ابراز نگرانی کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها