هشدار صندوق بین المللی پول:

اقتصاد های بزرگ آماده شوک اقتصادی و فشار باشند

صندوق بین المللی پول در اطلاعیه ای به اقتصادهای بزرگ جهان هشدار داد منتظر شوک شدید باشند.

اقتصاد های بزرگ آماده شوک اقتصادی و فشار باشند

به گزارش مستقل آنلاین، خبرگزاری رویترز نوشت:

بر اساس گزارشی که روز سه شنبه توسط صندوق بین المللی پول منتشر شد، شوک های داخلی در اقتصادهای نوظهور در گروه 20 به طور فزاینده ای بر رشد کشورهای ثروتمند تأثیر می گذارد.

این کشورها - از چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان گرفته تا آرژانتین همگی به زودی به شوک جهانی اقتصادی مبتلا خواهند شد.

صندوق بین المللی پول در فصلی از گزارش چشم انداز اقتصاد جهانی خود که پیش از انتشار آینده منتشر شد، نوشت: از سال 2000، سرریزهای ناشی از شوک های داخلی در بازارهای نوظهور G20 - به ویژه چین - افزایش یافته و اکنون از نظر اندازه با شوک های ناشی از فشار در اقتصادهای پیشرفته قابل مقایسه است. نشست های بهاری گروه بانک جهانی صندوق بین المللی پول که این هفته در واشنگتن دی سی برگزار شد، این نکته را در اعلامیه ای به جهان اطلاع داد.

شوک های داخلی در چین می تواند 10 درصد از تغییرات تولید را در سایر بازارهای نوظهور پس از سه سال و 5 درصد را در اقتصادهای پیشرفته توضیح دهد، در حالی که شوک های سایر بازارهای نوظهور G20 حدود 4 درصد از تغییرات را در سایر بازارهای نوظهور تشکیل می دهد.

ماهیت در هم تنیده اقتصادها بر خطرات دنیای پیچیده شوک ها در کشورهای دور تاکید می کند، اما در صورت تقویت مجدد اقتصادها می تواند به آنها کمک کند.

ده اقتصاد نوظهور در G20 - آرژانتین، برزیل، چین، هند، اندونزی، مکزیک، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی و ترکیه - از سال 2000 تاکنون بیش از دو برابر سهم خود از تولید ناخالص داخلی جهانی را افزایش داده اند.

به طور کلی، سرریزها از اوایل دهه 2000 به رهبری چین تقریباً سه برابر شده است، در حالی که خطرات سرریز از برزیل، هند و مکزیک نیز رشد متوسطی داشته است.

چین برای غلبه بر مشکلات اقتصادی طولانی مدت، با سطوح بالای بدهی دولت محلی که سرمایه گذاری زیرساختی را محدود می کند و بازار دارایی وارد چهارمین سال سقوط آزاد خود شده است، در تلاش است. اعتماد مصرف کننده و سرمایه گذار نیز تحت فشار است.

صندوق بین المللی پول گفت چرخش اقتصاد روسیه به سمت آسیا احتمالاً جهت تأثیرات سرریز را تغییر خواهد داد.

در سرتاسر بازارهای نوظهور گروه 20، صندوق بین المللی پول هشدار داد که رشد متوسط ​​6 درصدی در سال در 20 سال گذشته کند می شود و چشم انداز رشد میان مدت را به 3.7 درصد کاهش می دهد.

این سازمان از سیاستگذاران خواسته است که حائل های کافی را حفظ کرده و چارچوب های سیاستی را برای مدیریت شوک های احتمالی تقویت کنند.

در این بیانیه آمده است: «چشم‌انداز کاهش‌یافته برای G20 EM خطر سرایت و عقب‌نشینی رشد و توسعه را در سایر بازارهای نوظهور و اقتصادهای در حال توسعه دارد.»

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها