در کره جنوبی:

پزشکان در سراسر کشور اعتصاب می کنند

پزشکان به دلیل عدم وجود امنیت شغلی و نیز دستمز پایین قصد دارند اعتصابات سراسری را آغاز کنند.

پزشکان در سراسر کشور اعتصاب می کنند

به گزارش مستقل آنلاین، گاردین نوشت:

برخی از اساتید پزشکی استعفای خود را ارائه می دهند در حالی که برخی دیگر ساعات کاری خود را به دلیل برنامه دولت برای افزایش پذیرش دانشکده پزشکی کاهش می دهند.

استادان پزشکی در کره جنوبی گفته اند که ساعاتی را که در عمل صرف می کنند کاهش خواهند داد، برخی دیگر می گویند که به دلیل گسترش اعتصاب پزشکان در این کشور قصد استعفا دارند.

این حرکت از روز دوشنبه در حمایت از پزشکان کارآموزی که بیش از یک ماه است به دلیل طرح دولت برای افزایش پذیرش در دانشکده های پزشکی اعتصاب کرده اند، آغاز خواهد شد.

رئیس انجمن اساتید پزشکی کره، کیم چانگ سو، گفت که اساتید شروع به کاهش درمان سرپایی برای تمرکز بر بیماران اورژانسی و شدید خواهند کرد، و سایرین نیز استعفای خود را ارائه خواهند کرد.

وی گفت: واضح است که افزایش پذیرش در دانشکده‌های پزشکی نه تنها آموزش دانشکده‌های پزشکی را تخریب می‌کند، بلکه باعث فروپاشی نظام سلامت کشورمان می‌شود.

پزشکان کارآموز از 20 فوریه به دلیل طرحی برای افزایش تعداد دانشجویان پذیرفته شده هر ساله در دانشکده پزشکی از سال 2025 برای رفع کمبودها در مناطق روستایی و تقاضای بیشتر برای خدمات ناشی از پیری سریع جمعیت کره جنوبی اعتصاب کرده اند.

اما پزشکان اعتصابی که 93 درصد از نیروی کار کارآموز را تشکیل می دهند، ادعا می کنند که استخدام 2000 دانشجوی اضافی در سال از سال 2025 کیفیت خدمات را به خطر می اندازد. منتقدان گفته اند که مقامات باید ابتدا روی بهبود وضعیت دستمزد و کار پزشکان کارآموز تمرکز کنند.

اقدام صنعتی چندین بیمارستان را مجبور کرده است که بیماران را به عقب برگردانند و اقدامات را به تاخیر بیندازند.

رئیس جمهور یون سوک یول، که اصلاحات مراقبت های بهداشتی را به یکی از ابتکارات سیاست امضای خود تبدیل کرده است، قول داده است که از اجرای طرح پذیرش عقب نشینی نکند.

دولت کره جنوبی همچنین تهدید کرده است که مجوزهای پزشکانی را که شغل خود را ترک کرده اند به حالت تعلیق در می آورد، اما به نظر می رسد روز یکشنبه یون به دنبال رویکردی آشتی جویانه تر است و از نخست وزیر هان داک سو خواسته است تا به دنبال "اقدامات انعطاف پذیر" در برخورد با تعلیق باشد. .

دفتر یون گفت که او همچنین به نخست وزیر دستور داده است که یک «هیئت مشورتی سازنده» تشکیل دهد تا با همه متخصصان پزشکی صحبت کند.

بر اساس نظرسنجی گالوپ که در 15 مارس منتشر شد، 38 درصد گفتند که دولت در برخورد با واکنش پزشکان به این طرح و خلأ پزشکی در بحبوحه اعتصاب پزشکان کار خوبی انجام می دهد، در حالی که 49 درصد گفتند اقدام دولت "کار خوبی نیست" .

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها