امنیت اروپا به خطر افتاده است!

رئیس جمهور فرانسه پیش از نشست سه جانبه کشورش با مقامات ارشد آلمان و لهستان بر تداوم حمایت از اوکراین تاکید کرد و اظهار داشت: امنیت اروپا در خطر است.

امنیت اروپا به خطر افتاده است!

به نقل از رویترز، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز (جمعه) تاکید کرد که فرانسه و متحدانش تا هر زمان که لازم باشد به حمایت از اوکراین ادامه خواهند داد.

وی پیش از نشست سه جانبه با اولاف شولتس صدراعظم آلمان و دونالد تاسک نخست وزیر لهستان به خبرنگاران گفت: امنیت اروپا در خطر است.

قرار است مقامات ارشد فرانسه، آلمان و لهستان تا ساعاتی دیگر در شهر برلین در نشستی سه جانبه درباره حمایت کشورهای اروپایی از اوکراین بحث و تبادل نظر کنند.

رئیس‌جمهور فرانسه چندی پیش در نشست سران کشورهای اروپایی از پیشنهاد خود درخصوص اعزام نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به کی‌یف رونمایی کرد؛ پیشنهادی که با خشم و انتقادات فراوانی از سوی رهبران اروپایی مواجه شد.

ماه گذشته مکرون در نشستی مشترک با شولتس با تاکید بر اینکه فرانسه مصمم است به اوکراین برای پیروزی و احیای حقوق قانونی خود کمک کند، اظهار داشت: پاریس به تلاش‌های خود برای تحویل تسلیحات به کی‌یف ادامه خواهد داد.

مکرون افزود: فرانسه در جنگ با روسیه قاطعانه در کنار اوکراین خواهد ایستاد، همان‌طور که من، ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین و اولاف شولتز صدراعظم آلمان الان در کنار هم در کاخ ریاست‌جمهوری الیزه ایستاده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: روسیه نمی‌تواند و نباید در این جنگ پیروز شود.

مکرون گفت: تا زمانی که روسیه به حملات خود ادامه دهد، ما به حمایت نظامی لازم برای حفظ اوکراین و آینده آن ادامه خواهیم داد.

اولاف شولتس صدراعظم آلمان نیز در این نشست خبری مشترک با تاکید بر اینکه اوکراین به خانواده اروپایی تعلق دارد، گفت: اروپا تا زمانی که لازم باشد از اوکراین در جنگ علیه روسیه حمایت خواهد کرد.

شولتس افزود: رهبران قاره سبز در نشست اتحادیه اروپا در روز پنجشنبه سیگنال قوی همبستگی خود با مردم اوکراین را به کی‌یف ارسال خواهند کرد.

منبع: ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها