در آرژانتین:

تورم از ۲۱۱ درصد به ۲۰ درصد رسید!

بر اساس آمار،نرخ تورم در آذرماه ۲۱۱ درصد بود که با اقدامات دولت،در اواخر دی ماه به ۲۰ درصد رسید.

تورم از ۲۱۱ درصد به ۲۰ درصد رسید!

به گزارش مستقل آنلاین، فرانس 24 نوشت:

 

رئیس جمهور آرژانتین خاویر مایلی هشدار داده بود که نبرد کشور با تورم زمانی که او در دسامبر به قدرت رسید و بر موج خشم چندین دهه سوءمدیریت اقتصادی سوار شد و بر سیاست های خود ایستادگی کرد، هنوز پایان نیافته است.

مایلی به ایستگاه تلویزیونی La Nacion Mas گفت: "اگر کسی این عدد [نرخ تورم] را به تنهایی، جدا از هم در نظر بگیرد، وحشتناک است. و در واقع هم همینطور است، اما شما باید ببینید ما کجا بودیم و چه روندی داشتیم."

آژانس آمار INDEC گفت تورم ماهانه در ژانویه به 20.6 درصد رسید که کمتر از رقم 25.5 درصدی در ماه دسامبر بود. این در حالی است که طبق آمارها،تورم سالانه در آذرماه 211 درصد بوده است.

سومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین همچنان با بحرانی بی‌امان مواجه است و مایلی هشدار داد که وضعیت قبل از بهبود آن بدتر خواهد شد، زیرا او مجبور به استفاده از شیوه شوک درمانی است.

او دوره خود را با کاهش بیش از 50 درصدی ارزش پزو، کاهش یارانه های حمل و نقل و سوخت و رهایی از کنترل قیمت ها آغاز کرد.

هزینه حمل و نقل در ژانویه 26.3 درصد افزایش یافت و قیمت کالاها و خدمات نیز44.4 درصد افزایش یافت.

رئیس جمهور روز چهارشنبه گفت که اگر سیاست های جدید را اجرا نمی کرد، "فعالیت های اقتصادی بسیار بیشتر کاهش می یافت".

مایلی با بیان جزییات افزایش کمک‌های اجتماعی گفت: تمرکز ما بر رسیدگی به آسیب‌پذیرترین قشر است. مایلی تخمین زده است که تورم ظرف دو سال تحت کنترل خواهد بود.

با این حال، این آزادیخواه 53 ساله که خود را «آنارکو سرمایه‌دار» توصیف می‌کند، در تلاش است تا اصلاحات خود را از طریق کنگره، جایی که حزب نوپایش اکثریت ندارد، به دست آورد.

پس از بحث‌های ماراتن، بسته اصلاحی برجسته او - که به بسیاری از حوزه‌های زندگی عمومی و خصوصی، از خصوصی‌سازی گرفته تا مسائل فرهنگی، قانون جزا، طلاق و وضعیت باشگاه‌های فوتبال می‌پردازد - اخیراً برای بازنویسی به کمیته فرستاده شد.

اما به عنوان نمادی از حمایت از اصلاحات مایلی، صندوق بین المللی پول در اواخر ژانویه مبلغ 4.7 ​​میلیارد دلار بودجه را به عنوان بخشی از برنامه کمک 44 میلیارد دلاری که قبلاً توافق شده بود، صادر کرد.

کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول در آن زمان از "اقدامات جسورانه دولت مایلی برای بازگرداندن ثبات اقتصاد کلان و... رسیدگی به موانع بلندمدت رشد" ستایش کرد.

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) هفته گذشته اعلام کرد که انتظار دارد اقتصاد آرژانتین در سال جاری 2.3 درصد کوچک شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها