انگلیس قصد دارد فلسطین را به رسمیت بشناسد!

وزیر مشاور انگلیس: روندی را برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین آغاز کرده‌ایم.

انگلیس قصد دارد فلسطین را به رسمیت بشناسد!

وزیر مشاور دولت انگلیس در امور خاورمیانه روز جمعه اعلام کرد کشورش روندی را برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین آغاز کرده است.

«طارق احمد»  به شبکه «العربیه» گفت عربستان نقش بسزایی در رایزنی‌ها برای به رسمیت شناختن کشور  فلسطین دارد.

وی با بیان اینکه لندن روندی را برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین شروع کرده است، تاکید کرد سیاست تاریخی انگلیس راهکار تشکیل دو دولت را تایید می‌کند.

احمد گفت: تداوم کنترل حماس بر نوار غزه را هرگز نمی‌پذیریم و تدارکات و رایزنی‌ها برای تسلط تشکیلات خودگردان فلسطین بر نوار غزه ادامه دارد.

وی افزود انگلیس خواهان تامین نیازهای انسانی غزه پیش از تسلط تشکیلات بر این باریکه است.

وزیر مشاور دولت انگلیس در امور خاورمیانه مدعی شد: نمی‌خواهیم هیچ تنشی در منطقه ببینیم. حفاظت از کشتیرانی در دریای سرخ در اولویت است.

پیشتر وزیر خارجه انگلیس هم گفت کشورش می‌تواند پس از آتش‌بس در غزه، بدون منتظر ماندن برای نتیجه مذاکرات چند ساله میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها بر سر راه حل دو دولتی، رسماً کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

وی افزود برای اینکه کشورش کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد، رهبران حماس باید غزه را ترک کنند، «زیرا نمی‌توانید راه حل دو کشوری داشته باشید که غزه همچنان تحت کنترل افراد مسئول در هفت  اکتبر(عملیات طوفان الاقصی) است.

حماس تاکید دارد که رهبران آن به عنوان بخشی از یک توافق آتش بس، غزه را ترک نخواهند کرد.

از سال ۲۰۰۹ تاکنون هیچ مذاکره اساسی برای تشکیل کشور فلسطین صورت نگرفته است. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به نوبه خود، علناً ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی پس از جنگ را رد کرده و حتی در هفته‌های اخیر به خود می‌بالد که در جلوگیری از تشکیل کشور فلسطین نقش مهمی داشته است. اقدام برخی از متحدان کلیدی تل‌آویو برای به رسمیت شناختن یک کشور فلسطینی بدون مشارکت اسرائیل می‌تواند این رژیم را منزوی کند و بر آن فشار بیاورد تا پای میز مذاکره بیاید.

وزارت خارجه فلسطین از این اظهارات مقام انگلیسی درباره کشور فلسطین استقبال کرده و آن را تحولی چشمگیر دانست.

منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها