بحران سیاسی بر سر ورود مهاجران به آمریکا:

تگزاس در مسیر جدایی از ایالات متحده؟!

بایدن قانونی تصویب کرد که هر گونه مانع مرزی برداشته شود تا ورود مهاجران آسان‌تر شود که با مخالفت شدید ایالات آمریکا رو به رو شد.

تگزاس در مسیر جدایی از ایالات متحده؟!

‍ترامپ حمایت خود را از تگزاس اعلام کرده و همه ایالت‌ها را تشویق می‌کند تا گارد ملی خود را در مرز جنوبی مستقر کنند

 

مجله نیوزویک:
ایالت تگزاس دوباره جدایی از ایالات متحده  آمریکا را بررسی می‌کند. دلیل آن این است که مقامات فدرال نمی‌توانند و نمی‌خواهند از این ایالت در برابر هجوم مهاجران محافظت کنند. امکان جدایی از ایالات متحده در قانون اساسی تگزاس ذکر شده است و فلوریدا و تعدادی دیگر از ایالات متحد آمریکا ممکن است با تگزاس وارد اتحاد سیاسی شوند.

 فرماندار تگزاس دستورات دولت بایدن را نادیده می‌گیرد:
"گارد ملی تگزاس اکنون هر کس را که می‌گذرد دستگیر می‌کند و آن‌ها را به طرف مقابل می‌فرستد." در حال حاضر، ایالت‌های قرمزپوش حمایت خود را از گرگ ابوت فرماندار تگزاس اعلام کرده‌اند.

 ترامپ حمایت خود را از تگزاس اعلام می‌کند و همه ایالت‌ها را تشویق می‌کند تا گارد ملی خود را در مرز جنوبی مستقر کنند. گفته می‌شود گارد ملی هم اکنون در حال دستور گرفتن و تبعیت از ترامپ است.

توضیح پیش زمینه‌ی اتفاقات:
چند روز پیش سربازان گارد ملی تگزاس در حال نصب سیم‌های خاردار بیشتری در گذرگاه ایگل برای دفع عبور غیرقانونی مهاجران بودند.

به همین دلیل دادگاه عالی به دولت بایدن اجازه داد تا این سیم خاردارها را حذف کند، اما تگزاس همچنان مانع رسیدگی به مهاجران در این منطقه توسط گشت مرزی شد.
در نتیجه بایدن قانونی تصویب کرد که هر گونه مانع برداشته شود تا ورود مهاجران آسان‌تر شود که با مخالفت شدید ایالات آمریکا رو به رو شد.

نویسندگان قانون اساسی ایالات متحده تصریح کردند که در چنین مواقعی، ایالت ها بر اساس ماده 4، بخش 4 و ماده 1، بخش 10، بند 3 قانون اساسی ایالات متحده، حق دفاع از خود دارند. از آنجایی که دولت بایدن از وظایف قراردادی قانون اساسی خود در قبال ایالت ها صرف نظر کرده است، تگزاس هر گونه توجیه قانونی برای محافظت از حاکمیت ایالت ها را دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها