عربستان دارای کمترین تورم و گرانی در جهان!

تورم عربستان سعودی در دسامبر  ۲۰۲۳ به ۱.۵ درصد کاهش یافت، این رقم پادشاهی عربستان را در میان کشورهای گروه ۲۰ از نظر کمترین نرخ تورم، پس از هلند با ۱.۲ درصد در رتبه دوم قرار می دهد

عربستان دارای کمترین تورم و گرانی در جهان!

تورم در عربستان کمتر از پیش بینی وزارت دارایی یعنی ۲.۶ درصد برای سال ۲۰۲۳ است

 

به گزارش مستقل آنلاین، الشرق الاوسط نوشت:

آمارهای رسمی نشان داد که تورم عربستان سعودی در دسامبر  ۲۰۲۳ به ۱.۵ درصد کاهش یافت، در حالی که در ماه قبل از آن میزان تورم ۱.۷ درصد بود.

این رقم، پادشاهی عربستان را در میان کشورهای گروه ۲۰ از نظر کمترین نرخ تورم، پس از هلند با ۱.۲ درصد در رتبه دوم قرار می دهد.

بر اساس آخرین گزارش اداره کل آمار، متوسط ​​تورم برای کل سال ۲۰۲۳ رقم ۲.۳ درصد بوده است که در سال ۲۰۲۲ رقم ۲.۵ درصد بوده و در مجموع کاهش یافته است.

همانطور که در بیانیه بودجه ۲۰۲۴ ذکر شده است، این عدد کمتر از پیش بینی وزارت دارایی یعنی ۲.۶ درصد برای سال ۲۰۲۳ است.

این گزارش همچنین به افزایش ۹ درصدی در اجاره مسکن در ماه دسامبر (کاهش از ۹.۴ درصد در نوامبر) اشاره کرد که ناشی از افزایش ۱۲.۱ درصدی قیمت اجاره آپارتمان بود.

این دسته به شدت بر نرخ تورم سالانه دسامبر ۲۰۲۳ با توجه به وزن قابل توجه ۲۱ درصدی آن در شاخص تأثیر گذاشت.

قیمت تخم‌مرغ و در مجموع خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها نیز با افزایش ۱.۲ درصدی، متاثر از افزایش قیمت شیر، لبنیات و ۴.۱ درصد افزایش یافت.

بخش رستوران ها و هتل ها نیز با افزایش ۲.۵ درصدی، متاثر از افزایش ۲.۲ درصدی قیمت خدمات پذیرایی به ثبت رسید.

بخش سرگرمی و فرهنگ با افزایش ۱.۰ درصدی، متاثر از افزایش قیمت پیشنهادات تعطیلات و گردشگری به میزان ۷.۱ درصد، و بخش آموزش نیز ۰.۸ درصد افزایش داشته است.

این سازمان اعلام کرد: قیمت اثاثیه و تجهیزات منزل با کاهش ۳.۲ درصدی، متاثر از کاهش ۴.۹ درصدی قیمت مبلمان، فرش و کفپوش و قیمت پوشاک و کفش نیز ۴.۲ درصد کاهش داشته است.

این امر متاثر از کاهش قیمت پوشاک آماده به میزان ۶.۶ درصد و قیمت حمل و نقل با کاهش ۱.۳ درصدی، تحت تأثیر کاهش قیمت خرید خودرو به میزان ۲.۵ درصد بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها