حمله پهپادی ارمنستان به زیرساخت های جمهوری آذربایجان!

ادعای جمهوری آذربایجان: ارمنستان قصد حمله پهپادی به زیرساخت‌های ما را دارد.

حمله پهپادی ارمنستان به زیرساخت های جمهوری آذربایجان!

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز دوشنبه مدعی شد که نیروهای مسلح ارمنستان غیرنظامیان را برای استفاده از پهپاد برای مقاصد نظامی آموزش می دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز دوشنبه مدعی شد که ارتش ارمنستان با استفاده از پهپادها و آموزش غیر نظامیان به عنوان اپراتور، قصد حمله به زیر ساخت‌های این کشور را دارد.

به گزارش خبرگزاری «ترند»، سرهنگ «انار عیوضف»، سخنگوی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز دوشنبه در نشست مشترک وزارت دفاع و خارجه جمهوری آذربایجان گفت: «نیروهای مسلح ارمنستان آموزش‌هایی به غیر نظامیان برای استفاده از پهپادها برای مقاصد نظامی داده‌اند.»

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان سه دهه است که بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی با هم درگیر بوده‌اند. دو کشور با هم روابط دیپلماتیک ندارند. ماه سپتامبر، جمهوری آذربایجان عملیات برق‌آسایی را برای پس گرفتن این منطقه که در سطح بین‌المللی متعلق به باکو شناخته می‌شود اما از دهه ۱۹۹۰ توسط ارامنه تحت حمایت ارمنستان کنترل می‌شد، انجام داد. این عملیات به کوچ دسته‌جمعی اغلب ۱۲۰ هزار ارمنی قره‌باغ به ارمنستان منجر شد.

سخنگوی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان افزود: «پس از جنگ 44 روزه، بیش از ۱۰۰۰۰ مین ضد نفر و بیش از ۳۰۰۰ مین ضد زره در مناطق آزاد شده کشف شد.»

 این مقام نظامی جمهوری آذربایجان مدعی شد که نیروهای مسلح ارمنستان قصد دارد با کمک این پهپاد به زیرساخت های نظامی و غیرنظامی  این کشور حمله کند.

وزارت خارجه آذربایجان روز یکشنبه ادعای «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان مبنی بر برنامه ریزی برای حمله نظامی به این کشور را رد کرد.

حاجی زاده گفت: «اظهارات آماده شدن برای تجاوز به ارمنستان کاملا بی‌اساس است. این غیرقابل قبول است که ارمنستان به جای اظهار نظر در مورد پیش نویس توافقنامه صلح و روابط بین دو کشور و آغاز مذاکرات به تعویق افتاده علیه جمهوری آذربایجان ادعایی داشته باشد.

وی مدعی شد: «علیرغم ابتکارات جمهوری آذربایجان، ارمنستان در روند اصول اساسی یعنی تعیین مرزها، باز شدن ارتباطات و امضای توافقنامه صلح مانع تراشی کرده است.»

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها