ارمنستان و آذربایجان به توافق رسیدند!

ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر اصول پیمان صلح به توافق رسیده اند.

ارمنستان و آذربایجان به توافق رسیدند!

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان روز شنبه اعلام کرد: ارمنستان و آذربایجان توانسته اند بر سر اصول اساسی یک معاهده صلح به توافق برسند، اما همچنان به زبان های دیپلماتیک متفاوت صحبت می کنند.

رویترز نوشت: این دو کشور دهه‌هاست که با هم اختلاف دارند، به ویژه بر سر منطقه جداشده قره‌باغ که نیروهای باکو آن را در ماه سپتامبر بازپس گرفتند و باعث مهاجرت دسته‌جمعی ارمنی‌های قومی از آن شد.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گفت: پیشرفت هایی در مذاکرات بر سر یک معاهده صلح حاصل شده است، اگرچه دو کشور هنوز برای توافق بر سر برخی چیزها فاصله دارند.

تاس به نقل از پاشینیان در ایروان نوشت: «ما اخبار خوب و بد درباره روند صلح ارمنستان و آذربایجان داریم. خوب است که اصول اساسی صلح با آذربایجان توافق شده است. این اتفاق با وساطت چارلز میشل، رئیس شورای اروپا و در نتیجه دیدارهای من با رئیس جمهور آذربایجان در بروکسل رخ داد.»

پاشینیان افزود: «مهم ترین خبر بد این است که ما هنوز به زبان های مختلف دیپلماتیک صحبت می کنیم و اغلب همدیگر را درک نمی کنیم. ارمنستان همچنین پیشنهاد مبادله تمامی اسرای ارمنی را با تمامی اسیران آذربایجانی داده است.»

منبع: شفقنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها