جزئیات مذاکره هیات عراقی در پنتاگون فاش شد

در این مذاکرات آمریکایی ها درخصوص بودجه سازمان الحشد الشعبی عراق اعتراض کردند اما هیات عراقی بحث و گفت وگو درباره این امر را رد و آن را مسئله ای داخلی دانست.

جزئیات مذاکره هیات عراقی در پنتاگون فاش شد

طرف عراقی با طرف آمریکایی درباره تفکیک دو پرونده عراق و سوریه از یکدیگر به توافق رسیدند

 

 «ثابت العباسی» وزیر دفاع عراق ۱۷ مردادماه جاری در صدر هیاتی بلندپایه با سفر به واشنگتن، با «لوین آستین» همتای آمریکایی خود در مقر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درباره حضور به اصطلاح ائتلاف بین‌المللی در عراق و همکاری امنیتی دوجانبه بین بغداد و واشنگتن و همچنین تبادل داده های اطلاعاتی بین دوطرف درباره آنچه مبارزه با داعش خوانده شد، بحث و گفتگو کرد.

 

این هیات متشکل از رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم، رئیس ستاد مشترک ارتش، معاون فرمانده عملیات مشترک و تعدادی از مشاوران و افسران نظامی در چارچوب گفت وگوی امنیتی مشترک بین بغداد و واشنگتن در آمریکا بود.

 

شبکه تلویزیونی العهد عراق امروز در گزارش خود در این باره گفت: برخی منابع در گفت وگو با این شبکه درباره جزئیات دیدار بین هیات عراقی و مسئولان آمریکایی در واشنگتن صحبت کردند.

 

براساس اعلام این شبکه، منابع یاد شده گفتند که طرف عراقی با طرف آمریکایی درباره تفکیک دو پرونده عراق و سوریه از یکدیگر به توافق رسیدند.

 

به گفته این منابع، واشنگتن با خواست هیات امنیتی (عراقی) برای شناخت تعداد نیروهای آمریکایی در عراق و مواضع آن‌ها موافقت کرد.

 

این منابع افزودند: طرف عراقی شرط کرد که پهپادهای آمریکایی غیر مسلح باشد و بدون موافقت عراق پرواز نکنند.

 

به گفته منابع یاد شده، آمریکایی ها درخصوص بودجه سازمان الحشد الشعبی عراق اعتراض کردند اما هیات عراقی بحث و گفت وگو درباره این امر را رد و آن را مسئله ای داخلی دانست.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها