آغاز دور جدید اعتراضات و اعتصابات دانشجویان از پس فردا

پس از مدتی آرامش،اقشار مختلف مردم اعلام کردند طی روزهای آینده دور جدید اعتراضات و اعتصابات را آغاز می کنند.

آغاز دور جدید اعتراضات و اعتصابات دانشجویان از پس فردا

به گزارش مستقل آنلاین،آسوشیتد پرس نوشت:

پاریس (AP) - صفوف تظاهرات کنندگان در جریان موج جدید اعتصابات و اعتراضات در فرانسه در روز پنجشنبه علیه اصلاحات غیرمحبوب بازنشستگی خلوت تر شد، اما اتحادیه ها بر اعتصاب عمومی برنامه ریزی شده 7 مارس تأکید کردند که امیدوارند کشور را به زانو درآورد  .

دور پنجم اعتراضات سراسری که از ماه گذشته آغاز شد، یک روز قبل از پایان ضرب الاجل نمایندگان مجلس در مجلس برای پایان دادن به آنچه یکی از کینه توزانه ترین بحث ها در سال های اخیر بوده است، برگزار شد.  این موضوع به سیاست شاخص دوره دوم ریاست جمهوری امانوئل ماکرون مربوط می شود که حداقل سن بازنشستگی را از 62 به 64 سال افزایش می دهد.

 در تظاهرات روز پنجشنبه نسبت به اخیر، اختلالات کمتری رخ داد، به طوری که متروی پاریس و اکثر خدمات قطارهای خط اصلی به طور عادی کار می کردند و بیشتر مدارس تحت تأثیر قرار نگرفتند.  با این حال، اعتصاب کارگران راه آهن باعث اختلال در قطارهای پرسرعت TGV و خدمات منطقه ای شد.  تقریبا یک سوم پروازها در دومین فرودگاه شلوغ پاریس، اورلی لغو شد.

علاوه بر این، کلاس ها در تعداد انگشت شماری از دانشگاه ها به دلیل تحصن دانشجویان لغو شد.

 پلیس پاریس تعداد تظاهرات کنندگان در پایتخت فرانسه را 37000 تخمین زده است.  اتحادیه CGT، یکی از هشت مورد حمایت کنندهاز اعتراض، تعداد را 300000 نفر اعلام کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها