تروریست‌ها در سال جدید جان می‌گیرند!

همه داده های فعلی نشان می دهد که فعالیت های تروریستی در سال جدید ۲۰۲۳ میلادی، روند صعودی خواهد داشت.

تروریست‌ها در سال جدید جان می‌گیرند!

 مرکز مطالعات الاهرام: فعالیت های تروریستی در سال جدید روند صعودی خواهد داشت

مرکز مطالعات سیاسی و راهبردی الاهرام مصر در تحلیلی نوشت: همه داده های فعلی نشان می دهد که فعالیت های تروریستی در سال جدید ۲۰۲۳ میلادی، روند صعودی خواهد داشت.

به گزارش وبسایت این مرکز، در این تحلیل به قلم «محمد فوزی» آمده است: «سال جدید میلادی به دلیل عواملی نظیر شرایط کنونی منطقه ای و بین المللی که محرک فعالیت های گروههای خشونت و تروریسم است، وضعیت گروههای تروریستی که به دنبال بازسازی خود و پاسخ به شکست ها در سال ۲۰۲۲ بویژه پاسخ به ترور سرکردگان خود هستند، تداوم وضعیت بحرانی کشورهای جهان بویژه در دو منطقه خاورمیانه و آفریقا که بستر مناسب فعالیت های عملیاتی گروههای تروریستی را فراهم می آورد، شاهد افزایش نرخ تروریسم در جهان خواهد بود.

 

روند فعالیت های تروریستی در خاورمیانه

در ادامه این تحلیل امده است: «داده های کنونی نشان می دهد که منطقه خاورمیانه در پرتو استمرار فعالیت های تروریستی القاعده و داعش و عدم حل و فصل بحران های برخی کشورها، همچون سال های اخیر بستر اصلی فعالیت های تروریستی در سال جدید خواهد بود».

نویسنده با اشاره به این موضوع آورده است که فعالیت های تروریستی می تواند در مواردی نظیر «بازگشت داعش به عراق»، «تشدید عملیات ها در سوریه»، «استقرار دوباره القاعده در یمن»، «تلاش برای انجام حملات تروریستی در ایران»، «تلاش برای هدف قرار دادن داخل ترکیه»، «بهره برداری از اوضاع بحرانی لیبی، تونس و سودان»، نمود یابد.

فوزی در ادامه درباره تلاش تروریست ها برای اقدام تروریستی علیه ایران نیز چنین ادعا کرده است:«گروه تروریستی داعش در پرتو دشمنی عقیدتی این گروه ترویستی در قبال ایران و همچنین به دلیل نقش ایران در تضعیف فعالیت های تروریست ها در سوریه و عراق، برای اجرای عملیات تروریستی در ایران تلاش خواهند کرد»./دولت بهار

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها