کرونا بار دیگر از چین بازگشت؛محدودیت های کرونایی اعمال می شود؟

بنابر اعلام وزارت بهداشت،بار دیگر کرونا بازگشت و احتمالا محدودیت هایی کرونایی مجددا اعمال شوند.

کرونا بار دیگر از چین بازگشت؛محدودیت های کرونایی اعمال می شود؟

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد که آزمایش‌های اجباری کووید-19 را بر مسافران وارد شده از چین اعمال می‌کند و به ایالات متحده، ژاپن و سایر کشورها در اتخاذ تدابیر جدید پس از تصمیم پکن برای لغو سیاست‌های سختگیرانه صفر کووید خواهد پیوست.

نخست وزیر هان داک سو گفت، کره جنوبی همچنین صدور روادید کوتاه مدت برای اتباع چینی را تا پایان ماه آینده محدود می کند و به طور موقت افزایش پروازها از چین را متوقف می کند و از این پس از فرودگاه بین المللی اینچئون به عنوان تنها دروازه برای ورود و خروج به چین استفاده می کند.

از تاریخ 5 ژانویه، مسافرانی که از چین می آیند باید نتیجه منفی آزمایش PCR را حداکثر 48 ساعت یا آزمایش ژن سریعی که در 24 ساعت قبل از انجام حرکت انجام می دهد، ارائه دهنده و پس از ورود از 2 ژانویه، آزمایش PCR دیگری را ارائه می دهد.

مقامات کره جنوبی محدودیت‌های جدید را به دلیل عدم صداقت پکن در میزان مبتلایان و فوتی ها اعمال کردند و نگرانی‌ها را نسبت به جهش‌ ویروس بیان کردند.

در حالی که اکثر قوانین جدید قرار است تا پایان فوریه اعمال شوند، آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری کره اعلام کرد که این مدت زمانی می‌تواند تمدید شود.

هان گفت: «ما باید فوراً برای هر گونه اثرات امواج داخلی به دنبال تسهیل قوانین قرنطینه توسط چین آماده شویم. در صورت بدتر شدن وضعیت، در صورتی که شاهد افزایش سریع مبتلایان به کرونا از طریق افراد تازه وارد یا ظهور انواع جدید باشیم، آماده خواهیم شد تا اقدامات قوی‌تری انجام دهیم.»

وزارت بهداشت روز جمعه اعلام کرد کره جنوبی همچنین قصد دارد فروش داروهای سرماخوردگی را محدود کند تا مردم را از احتکار یا خرید برای فروش خارج از کشور باز دارد و افزود که جزئیات این طرح هفته آینده مورد بحث قرار خواهد گرفت.

ماموران گمرک بازرسی از داروهای سرماخوردگی که از کشور خارج می شوند را تشدید خواهند کرد. رسانه های کره جنوبی مواردی از خرید بازدیدکنندگان چینی از داروخانه ها را گزارش کرده اند.

این وزارتخانه در بیانیه ای گفت: «ما به شدت با... احتکار داروی سرماخوردگی که اخیراً گزارش شده و نگرانی از تأثیر نامطلوب بر عرضه داروهای سرماخوردگی، برخورد خواهیم کرد».

چین در این ماه شروع به از بین بردن سخت‌ترین نوع قرنطینه‌ها و آزمایش‌های گسترده در جهان با تغییر ناگهانی سیاست کرد که باعث شد کشورها در میان افزایش موارد ابتلا به این کشور محدودیت‌هایی را برای مسافران از چین اعمال کنند یا در نظر بگیرند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها