ترم تحصیلی زودتر به پایان می رسد/بر اثر آلودگی 1 میلیون نفر فوت می کنند

به گفته مقامات باید هرچه سریعتر ترم تحصیلی تمام شود و تا اطلاع ثانوی فعالیت های آموزشی بر اثر آلودگی هوا تعطیل شوند.

ترم تحصیلی زودتر به پایان می رسد/بر اثر آلودگی 1 میلیون نفر فوت می کنند

به گزارش مستقل آنلاین خبرگزاری رویترز نوشت:

خیابان‌ها در شهرهای بزرگ چین روز یکشنبه به طرز وحشتناکی خلوت بود، زیرا مردم در خانه ماندند تا از خود در برابر افزایش موارد مبتلا به کرونامحافظت کنند که شهرهای مختلف را از شمال تا جنوب تحت تأثیر قرار داده است.

به گفته وو زونیو، اپیدمیولوژیست ارشد این کشور، چین در حال حاضر در اولین موج از سه موج مورد انتظار ابتلا به کووید در زمستان امسال قرار دارد. اگر مردم از الگوهای معمول سفر برای بازگشت به مناطق خود در یک حرکت حمل و نقل جمعی برای تعطیلات سال نو در ماه آینده پیروی کنند، موارد ممکن است در سراسر کشور افزایش یابد.

چین از 7 دسامبر، زمانی که این کشور به طور ناگهانی به اکثر محدودیت‌های کلیدی سیاست تحمل صفر کووید در پی اعتراض‌های عمومی بی‌سابقه علیه این پروتکل پایان داد، هنوز رسماً هیچ گونه مرگ ناشی از کووید را گزارش نکرده است. این استراتژی توسط رئیس جمهور شی جین پینگ حمایت شده بود.

به عنوان بخشی از کاهش محدودیت های صفر کووید، آزمایش انبوه از مردم به صورت روزانه به پایان رسیده است و این تردید را ایجاد می کند که آیا اعداد گزارش شده رسمی می توانند مقیاس کامل شیوع را ثبت کنند یا خیر. چین در 17 دسامبر حدود 2097 عفونت علامت دار جدید کووید را گزارش کرد.

در پکن، گسترش نوع بسیار قابل انتقال کرونا یغنی اومیکرون  در حال حاضر خدمات از کیترینگ تا تحویل بسته را تحت تاثیر قرار داده است. اماکن تشییع جنازه و کوره های مرده سوز در سراسر شهر های میلیونی نیز در تلاش هستند تا تقاضا را برآورده کنند.

پست‌های رسانه‌های اجتماعی همچنین متروهای خالی شهر شیان در شمال غربی چین را نشان می‌داد، در حالی که کاربران اینترنت از تاخیر در تحویل کالا شکایت داشتند.

در شانگهای، مقامات گفتند که مدارس باید بیشتر کلاس ها را از دوشنبه به صورت آنلاین منتقل کنند، و در هانگژو نزدیک، بیشتر کلاس های مدارس تشویق شدند که ترم زمستان را زودتر تمام کنند.

اداره آموزش گفت که در گوانگژو، کسانی که قبلاً کلاس آنلاین و همچنین پیش دبستانی ها را انجام می دهند، نباید برای بازگشت به مدرسه آماده شوند.

وو، اپیدمیولوژیست ارشد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین، روز شنبه در کنفرانسی در پکن گفت که شیوع کنونی کرونا در زمستان امسال به اوج خود می‌رسد و بر اساس گزارش رسانه دولتی از سخنرانی وی، در سه موج به مدت حدود سه ماه ادامه می‌یابد.

موج اول از اواسط دسامبر تا اواسط ژانویه، عمدتاً در شهرها، قبل از اینکه موج دوم از اواخر ژانویه تا اواسط فوریه سال آینده آغاز شود با آغاز سفرهای مردم در آستانه تعطیلات یک هفته ای سال نو فراگیر می شود.

چین سال نو را از 21 ژانویه جشن می گیرد. در این تعطیلات معمولاً صدها میلیون نفر برای گذراندن وقت با خانواده به خانه سفر می کنند.

وو گفت که موج سوم موارد از اواخر فوریه تا اواسط مارس ادامه خواهد داشت زیرا مردم پس از تعطیلات به سر کار بازگشتند.

یک موسسه تحقیقاتی مستقر در ایالات متحده این هفته اعلام کرد که این کشور ممکن است شاهد انفجار موارد ابتلا باشد و بیش از یک میلیون نفر در چین ممکن است در سال 2023 بر اثر کووید جان خود را از دست بدهند.

وو گفت که موارد شدید در چین طی سال‌های گذشته کاهش یافته است و واکسیناسیونی که قبلاً انجام شده است درجه خاصی از محافظت را ارائه می‌دهد. وی گفت: افرادی که در جامعه آسیب پذیر هستند باید محافظت شوند. او همچنین تزریق واکسن های تقویت کننده را برای عموم مردم توصیه کرد.

به گفته خبرگزاری رسمی شین هوا، تقریباً 87 درصد از افراد بالای 60 سال به طور کامل واکسینه شده اند، اما تنها 66.4 درصد از افراد بالای 80 سال دوره کامل واکسیناسیون را انجام داده اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها