آمریکایی‌ها تمایلی به بایدن ندارند

بر اساس جدیدترین نظرسنجی‌ها،مردم آمریکا دیگر تمایلی به ریاست جمهوری بایدن ندارند.

آمریکایی‌ها تمایلی به بایدن ندارند

به گزارش مستقل آنلاین،سی‌ان‌ان نوشت:

دو نظرسنجی در روزهای اخیر یک نکته کاملاً واضح را نشان می دهد: بسیاری از مردم نمی خواهند ریاست جمهوری جو بایدن برای دومین بار در سال 2024 تمدید شود.

حدود 7 نفر از هر 10 آمریکایی (71٪) در نظرسنجی ملی جدید دانشگاه کوئینیپیاک گفتند که نمی خواهند بایدن دوباره برای ریاست جمهوری نامزد شود.  در حالی که اکثریت بزرگ جمهوری خواهان (81 درصد) و مستقل ها (77 درصد) چنین احساسی داشتند، اکثریت (54 درصد) دموکرات ها نیز چنین احساسی داشتند.

در یک نظرسنجی دیگر Des Moines Register آیووا - که توسط نظرسنجی بسیار معتبر جی. آن سلزر انجام شد - نشان داد که دو سوم ساکنان آیوایی (67٪) امیدوار بودند که بایدن در سال 2024 دیگر نامزد نشود. باز هم این تعداد اکثریت دموکرات‌ها یعنی 52 درصد چنین احساسی داشتند.

 این دو نظرسنجی تنها یک هفته پس از نظرسنجی ملی نیویورک تایمز/ کالج سینا انجام شد نشان داد 64 درصد از کسانی که قصد شرکت در انتخابات مقدماتی دموکرات ها در سال 2024 را داشتند، شخصی غیر از بایدن را به عنوان نامزد ریاست جمهوری بعدی این حزب ترجیح دادند.

 بایدن در ماه مارس در مورد احتمال رویارویی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای بار دوم در سال 2024، گفت: «در انتخابات بعدی من بسیار خوش شانس خواهم بود اگر همان مرد در مقابل من قرار گیرد.»

 بایدن در جریان سفر اخیر خود به خاورمیانه درباره احتمال دیدار مجدد با ترامپ گفت: من پیش بینی نمی کنم.  "اما من ناامید نمی شوم."

 تیم بایدن در حال افزایش آمادگی های خود برای اعلام رسمی در بهار سال آینده است.همانطور که واشنگتن پست ماه گذشته در گزارشی به این فعالیت ها اشاره کرد:

«با ادامه کاهش محبوبیت بایدن و افزایش احتمال رکود اقتصادی در سال آینده، این برنامه ریزی تا حدی تلاشی است که اگرچه کاملاً موفقیت آمیز نیست انا تلاشی است تا نگرانی گسترده در حزب دموکرات در مورد توانایی او برای راه اندازی یک کمپین متعارف به دلیل سنش را کاهش دهد.."

سوالی که برای بایدن و تیمش پیش می آید این است که آیا اکثریت بزرگ آمریکایی ها که می گویند نمی خواهند او برای انتخابات مجدد نامزد شود، واقعاً فقط نارضایتی عمومی خود را از اینکه دوران ریاست جمهوری او تا کنون پیش رفته است، ابراز می کنند یا اینکه دلیل مهم تری وجود دارد.

 اما فاکتور مهم در نظرسنجی مردم آمریکا سن بایدن است.  او 79 سال سن دارد و مسن ترین فردی است که برای اولین بار به عنوان رئیس جمهور انتخاب شده است.  و در نظرسنجی نیویورک تایمز/ کالج سینا، از هر 3 رأی دهنده دموکرات، 1 نفر که گفته اند فردی غیر از بایدن را به عنوان نامزد حزب در سال 2024 می خواهند، سن او را دلیل اصلی خود ذکر کرده اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها