هشدار/ هک تلفن همراه کاربران از طریق انتشار ادعیه‌های جعلی

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: اگر در ایام ماه مبارک رمضان قصد دانلود و نصب ادعیه‌های مذهبی و قرآنی را از طریق شبکه‌های اجتماعی داشتید مراقب نفوذ مجرمان سایبری و هک تلفن همراه خود باشید.

هشدار/ هک تلفن همراه کاربران از طریق انتشار ادعیه‌های جعلی

سرهنگ احسان بهمنی با تبریک عید باستانی نوروز و حلول ماه مبارک رمضان خدمت همه هموطنان عزیز در تشریح این خبر اظهار داشت:  در سال های اخیر مجرمان سایبری با انتشار اپلیکیشن‌های جعلی تحت عنوان ادعیه های مذهبی و قرآنی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اقدام به هک تلفن همراه کاربران و سرقت اطلاعات انها اقدام می‌کنند.

وی افزود: یکی از اقدامات مجرمان سایبری انتشار گسترده  فایل‌های مخرب تحت عنوان ادعیه‌های مذهبی و قرآنی در شبکه های اجتماعی برای دانلود است که در اغلب موارد این اپلیکیشن‌ها آلوده به بدافزارهای مخرب بوده و به محض دانلود توسط کاربر به سیستم قربانی نفوذ کرده و اطلاعات آنها را سرقت می‌کنند.

سرهنگ بهمنی با بیان این نکته که شهروندان هنگام نصب هر برنامه کاربردی مجوزهای آن را بررسی کنند؛ گفت: بسیاری از نرم افزارها در هنگام نصب از کاربر مجوزهای دسترسی از قبیل (دسترسی به دفترچه تلفن، پیامک‌ها، حافظه داخلی و…) را دریافت می کنند که با کمی دقت می‌توان متوجه شد که این مجوزها هیچ ارتباطی به نوع فعالیت نرم‌افزار ندارند.

 این مقام مسئول به کاربران توصیه کرد: بهترین راه برای گرفتار نشدن در دام مجرمان سایبری دانلود یا خرید اپلیکیشن های قرآن و ادعیه از سایت‌های شناخته شده و مارکت‌های نرم افزاری معتبر و عدم ورود به لینک‌های ناشناس است.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با تبریک مجدد عید نوروز و ماه مبارک رمضان خدمت همه هموطنان عزیز تاکید کرد: شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای در ایام تعطیلات سال نو می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و ثبت درخواست در قسمت درخواست های مردمی و یا حتی با شماره گیری 096380 مرکز فوریت‌های سایبـری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در این ایام جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها