جسد یک ستاره‌شناس پس از دو ماه پیدا شد

جسد یک ستاره‌شناس بریتانیایی که هنگام بازدید از "رصدخانه لاسیا" متعلق به "رصدخانه جنوبی اروپا" (ESO) در شیلی ناپدید شده بود، پس از نزدیک به دو ماه جستجو پیدا شد.

جسد یک ستاره‌شناس پس از دو ماه پیدا شد

به نقل از اسپیس، پروفسور "تام مارش" (Tom Marsh)، متخصص ستارگان دوگانه در "دانشگاه وارویک" (University of Warwick)، دو روز پس از ورود به شیلی در ۱۴ سپتامبر ناپدید شد. در جستجوی هماهنگ‌شده توسط پلیس شیلی، جسدی پیدا شد که اکنون به عنوان ستاره‌شناس گمشده اعلام شده است. دانشگاه وارویک که پروفسور مارش نزدیک به دو دهه در آن کار کرده بود، مرگ او را با انتشار بیانیه‌ای تایید کرد.

رصدخانه جنوبی اروپا و دانشگاه وارویک، هیچکدام جزئیاتی را در مورد شرایط ناپدید شدن مارش ارائه نکرده‌اند. یک دانشجوی مقطع دکتری که مارش را در این سفر همراهی می‌کرد، پس از این که مارش در جلسه رصد برنامه‌ریزی‌شده حاضر نشد، در مورد این موضوع هشدار داد.

به گفته رصدخانه جنوبی اروپا، ستاره‌شناسان از دهه ۱۹۶۰ تاکنون از رصدخانه لاسیا (La Silla Observatory) بازدید کرده‌اند. این رصدخانه در حال حاضر میزبان ۱۳ تلسکوپ فعال است.

پس از یک عملیات جستجوی گسترده در یک منطقه کوهستانی دورافتاده در "صحرای آتاکاما" (Atacama Desert)، جسد پروفسور مارش در فاصله ۳.۲ کیلومتری از رصدخانه پیدا شد.

"کریس انیو" (Chris Ennew)، استاد دانشگاه وارویک در بیانیه‌ای گفت: این خبری است که همه ما در دو ماه گذشته از آن می‌ترسیدیم. این واقعا دلخراش و دردناک است که بدانیم تام را از دست داده‌ایم.

مارش یکی از بنیان‌گذاران گروه نجوم و اخترفیزیک دانشگاه وارویک بود و یک متخصص مشهور بین‌المللی در حوزه تکامل ستارگان دوگانه و فیزیک قرص‌های برافزایشی آنها به شمار می‌رفت. براساس بیانیه دانشگاه، وی به توسعه روش‌های رصدی جدید و همچنین، به ساخت دستگاه‌های جدیدی برای رصد کردن با تلسکوپ کمک کرد.

مارش در سال ۲۰۱۸، "مدال هرشل" (Herschel Medal) را از "انجمن سلطنتی اخترشناسان بریتانیا" (RAS) برای چهار دهه فعالیت خود در حوزه اخترفیزیک دریافت کرد. مارش مدرک دکتری خود را از "دانشگاه کمبریج" (Cambridge University) دریافت کرد. سپس پیش از رفتن به "دانشگاه آکسفورد" (Oxford University)، در "رصدخانه سلطنتی گرینویچ" (ROG) و "مؤسسه علوم تلسکوپ فضایی" (STScI) در مریلند کار کرد. او در سال ۲۰۰۳ به دانشگاه وارویک پیوست.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها