قیمت مسکن در خرداد ماه کاهش یافت

میانگین قیمت مسکن در خرداد نسبت به اردیبهشت افزایش کمتری داشت.

قیمت مسکن در خرداد ماه کاهش یافت

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

ارقام ماهانه وام‌دهنده Nationwide در روز پنج‌شنبه نشان داد که قیمت مسکن بریتانیا در ژوئن(خرداد) با سرعت کمتری نسبت به ماه می(اردیبهشت)افزایش یافت، زیرا تورم بالا بودجه خانوارها را تحت فشار قرار داد، اما میانگین قیمت یک خانه همچنان رکورد جدیدی را ثبت کرد.  .

 قیمت مسکن در ژوئن 0.3 درصد بیشتر از ماه مه بود که 0.9 درصد افزایش یافت.  در مقایسه با ژوئن 2021، قیمت‌ها 10.7 درصد بالاتر بود که نسبت به رشد سالانه 11.2 درصدی در ماه می کاهش داشت.  هر دو افزایش ماهانه و سالانه اندکی کمتر از میانگین انتظار در نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان بود.

 رابرت گاردنر، اقتصاددان ارشد Nationwide، گفت: "نشانه های خفیفی از کند شدن رشد قیمت وجود دارد."

 وی افزود: «با این وجود، با توجه به فشار فزاینده بر بودجه خانوارها ناشی از تورم بالا، بازار مسکن جهش شگفت‌آور را حفظ کرده است.»

 تورم قیمت مصرف کننده در ماه مه به بالاترین میزان در 40 سال گذشته یعنی 9.1 درصد رسید و بانک مرکزی آمریکا هشدار داده است که احتمالاً اقتصاد اواخر امسال به رکود نزدیک می شود.

 بازارهای مالی همچنین انتظار دارند که بانک مرکزی در ماه‌های آینده به افزایش نرخ‌های بهره ادامه دهد و تا دسامبر به 2.75 درصد برسد که نسبت به 1.25 درصد در حال حاضر و فقط 0.1 درصد در ابتدای دسامبر 2021 به شدت افزایش یافته است.

 به گفته Nationwide، میانگین قیمت یک خانه به رکورد 271,613 پوند (330,064 دلار) رسید که بیشترین افزایش در جنوب غربی انگلستان بود، جایی که قیمت ها 14.7 درصد در سال افزایش یافت.  لندن کمترین رشد را تجربه کرد و رشد قیمت سالانه از 7.4 درصد در سه ماهه قبل به 6.0 درصد کاهش یافت.

 ارقام Nationwide نشان می دهد که به طور کلی، قیمت مسکن از زمان شروع همه گیری کووید-19 بیش از 20 درصد افزایش یافته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها