مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی:

ارتباط شستا با دانشگاه‌ها رویکرد جدی ما خواهد بود

مدیرعامل شستا گفت: جریان تحول به‌عنوان یک ضرورت و محور اصلی برنامه‌های شستا و هلدینگ ها و شرکت‌های تابعه دنبال می‌شود. این تحول باید با نوآوری، و جهت‌گیری دانش‌بنیان همراه باشد.

 ارتباط شستا با دانشگاه‌ها رویکرد جدی ما خواهد بود

 به گزارش شستا رسانه، ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در دیدار با منصور انبیاء رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به جایگاه دانش و دانشگاه در انقلاب اسلامی گفت: اگر یکی ریشه های استوار انقلاب اسلامی در حوزه علمیه و با رهبری امام فقیدمان و علمای مجاهد شکل گرفت، ریشه دیگر آن در پیوند دانشگاه با حوزه و پیوند علم و ایمان بود که در تمامی مراحل پیشبرد انقلاب اسلامی و دست یافتن به پیروزی‌ها و توفیقات به ما یاری رساند .

وی با اشاره به حوزه‌های فعالیت شرکت‌های تابعه شستا، با معرفی هلدینگ ها و بیان قابلیت ها و ظرفیت های موجود در  17 صنعت و حوزه فعالیت شستا، ارتباط با دانشگاه را از فرصت‌های مغفول در افزایش بهره‌وری صنعت دانست و تشریح کرد: همیشه فضای علمی و دانشگاه‌های ما دارای ظرفیت‌ها و فرصت‌های بی‌بدیلی بوده است که از نگاه و عمل ها مغفول مانده است. پژوهش‌ها، نظرات علمی، تجربیات و دید بلند اساتید و صاحب‌نظران می‌تواند یک معدل مؤثر در صنعت و اقتصاد کشور باشد.

مدیرعامل شستا بهره‌مندی از توان و استعداد دانشگاه‌ها در ایجاد نوآوری و ارتقا صنعت الزامی دانست و افزود: مجموعه‌های و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی ازجمله شستا اگر خودشان را با تغییرات صنعت و اقتصاد تطبیق نداده و از فرصت‌ها بهره‌مند نشوند و از تهدیدات غافل شوند، محکوم‌به شکست هستند.

وی با اشاره به لزوم توجه به توسعه دانش‌بنیان در تمام بخش‌ها و سطوح مدیریتی تصریح کرد: جریان تحول به‌عنوان یک اساس، محور اصلی برنامه‌های شستا و هلدینگ ها و شرکت‌های تابعه، دنبال می‌شود. این تحول باید با نوآوری، و جهت‌گیری دانش‌بنیان همراه باشد. بر همین اساس در این دوره مدیریتی به دنبال توسعه ناظر به تحول با استفاده از ساحت علم و دانش هستیم و این امر با ارتباط‌گیری و همسویی با دانشگاه‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

بازیان با اشاره به تصویب تشکیل دانشکده دانش‌بنیان توسط هیئت مدیره محترم شستا افزود: برای مدیریت در شرکت‌های تابعه شستا به دلایلی ازجمله حجم بالای فعالیت‌های اجرای و عملیاتی، باید فرصت کافی برای اندیشه ورزی و راهبری اصولی و درست ناظر به نیازهای کشور را بایستی بیش از پیش گسترش دهیم ، لذا لازم دانستیم مجموعه‌ای دانش‌بنیان برای ارتباطات علمی و بهره‌مندی از اندیشمندان حوزه‌های مختلف و دانشگاه‌های طراز اول کشور ایجاد شود.

وی با اشاره به لزوم توجه به علم و ساحت اندیشه ورزی ناظر به دانشگاه‌ها و پیوند آن با صنعت اظهار داشت: برای رفع فقر دانشی صنعت کشور یک پیوند محتوایی مبتنی بر علم و دانش نیاز است. برای تحقق این موضوع لازم است این پیوند با دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های علمی صورت پذیرد.

 مدیرعامل شستا با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: دانشگاه علم و صنعت ایران با سبقه خود می‌تواند شستا را در مسیر نوآوری و رسیدن به اهداف دانش‌بنیان یاری کند. می‌توان از تجربیات و توانایی‌های این مجموعه و اساتید و پژوهشگران آن بهره‌های بسیار مؤثری گرفت. ما در شستا به‌طور جدی پیگیر این ارتباط مهم دو سویه صنعت و دانشگاه هستیم.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد اندیشکده در شستا افزود: این اندیشکده با حضور اندیشمندان و صاحب‌نظران به‌صورت تخصصی وظیفه “تولید راهبرد” برای شستا و هلدینگ ها و شرکت‌های تابعه را برعهده دارد. در نظر داریم که دانشگاه‌های برتر کشور به‌عنوان هاب این اندیشکده فعالیت کنند. با توجه به پتانسیل علمی و پژوهشی دانشگاه علم و صنعت ایران، می‌توانیم به‌عنوان اولین هاب اندیشکده دانش‌بنیان شستا، همکاری‌ها را آغاز کنیم.

بازیان افزود: لازم است کمیته مشترکی درزمینه شناخت بیشتر ظرفیت‌ها و در راستای هم‌افزایی، باهدف بررسی پتانسیل‌ها و آشنایی با دپارتمان‌ها، دانشکده‌ها و پژوهشگاه‌های دانشگاه علم و صنعت و همچنین ظرفیت‌های شستا ایجاد شود. ارتباط شستا با دانشگاه‌ها در حال شکل‌گیری است و این اولویت در راهبرد ما و نقطه تحول در مدیریت در شستا است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها