جعفری در نشست کمیته راهبری بخش اکتشاف ایمیدرو مطرح کرد:

آموزش تربیت حفار در مناطق پتانسیل دار معدنی اجرا شود

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به برنامه توسعه اکتشاف، بر راهبری ایمیدرو و شرکت های بزرگ در تربیت حفار تاکید کرد.

آموزش تربیت حفار در مناطق پتانسیل دار معدنی اجرا شود

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، وجیه اله جعفری که در نشست کمیته راهبری اکتشاف ایمیدرو سخن می گفت، افزود: تربیت نیروی ماهر حوزه حفاری در مناطق پتانسیل دار معدنی، از جمله راهبردهای حوزه اکتشاف باشد.

وی با بیان اینکه کمیته اکتشاف ایمیدرو، شرکت ها را ترغیب به تربیت حفار کند، گفت: در این برنامه ریزی توجه شود که نیروی حفار به صورت تخصصی آموزش ببیند و در این زمینه ایمیدرو و شرکت های زیرمجموعه و تابعه، بودجه لازم را در تحقق این مهم اختصاص خواهند داد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: این کمیته از قوانین برای قاعده مند کردن حوزه اکتشاف و حفاری استفاده و پیگیری امور تا رسیدن به حصول نتیجه حتی در سطح کلان کشور را نیز دنبال کند.

جعفری با بیان اینکه ایمیدرو به عنوان یک سازمان توسعه ای، پشتیبانی و نقش نظارتی خود را در حوزه اکتشاف ایفا خواهد کرد، گفت: در حوزه اکتشاف و حفاری به دنبال تسهیل گری هستیم.

جعفری یادآور شد: میزان سرمایه‌گذاری اکتشافی این سازمان در سال۱۴۰۰ حدود ۷۴ درصد رشد یافت. همچنین حفاری اکتشافی طی سال گذشته تا 30 درصد افزایش پیدا کرد.

گفتنی است؛ با بروزآوری اطلاعات حوزه اکتشاف ایمیدرو؛ ارزش ذخایر برجا حاصل از اکتشاف طی سال های 92 تا 1400 به 27.809 میلیارد دلار رسید که حاکی از رشد شناسایی و ارزش مواد معدنی است.

در این جلسه حسام مقدمعلی معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی، سمیه خلوصی مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی، احمد فتاحی مجلج مدیر اکتشاف ایمیدرو و نمایندگان حوزه اکتشاف شرکت های بزرگ معدنی حضور داشتند و به بیان برنامه ها و اقدامات انجام شده در حوزه فعالیت خود پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها