در راستای اجرای تفاهم نامه همکاری بین ایمپاسکو و دانشگاه زابل:

نخستین دوره آموزش حفار و کمک حفار در منطقه جانجا برگزار شد

مدیر مجتمع طرح های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان از برگزاری نخستین دوره آموزش حفار و کمک حفار در منطقه جانجا خبر داد.

نخستین دوره آموزش حفار و کمک حفار در منطقه جانجا برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، مصطفی مولوی زرندی، مدیر مجتمع طرح های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان از برگزاری نخستین دوره آموزش حفار و کمک حفار در منطقه جانجا خبر داد و افزود: این مجتمع با همکاری واحد آموزش ایمپاسکو و با متولی گری مرکز آموزش و تحقیقات مواد معدنی یزد و دانشگاه زابل، نخستین دوره آموزش حفار و کمک حفار را در محل معدن مس و طلای جانجا برگزار کرد.

وی تصریح کرد: این دوره در راستای اجرای سیاست ارتباط بخش صنعت و معدن با دانشگاه و بهره مندی از توان علمی تحقیقاتی آن، توسعه همه جانبه و شناسایی راه‌های افزایش مشارکت عمومی و بهره مندی هر چه بیشتر مردم منطقه ازعرصه‌های گوناگون تخصصی و ایجاد زیر ساخت های اشتغال برگزار شد. به گفته وی، اقدام فوق حاصل امضای تفاهم‌نامه همکاری علمی و اجرایی میان شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و دانشگاه زابل طی سال گذشته است.

مولوی اظهار کرد: این دوره با هدف آموزش و استعدادیابی جوانان جویای کار استان و به ویژه منطقه شمال استان وهمچنین آموزش نیروی انسانی مورد نیاز به منظور بهره برداری از معدن مس و طلای جانجا برگزار شد.

مدیر مجتمع طرح های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان یادآور شد: در راستای اجرای اصل۴۴قانون اساسی و استفاده از توان بخش خصوصی، بهره برداری از معدن مس و طلای جانجا از طریق انجام مزایده عمومی دو مرحله ای به کنسرسیومی متشکل از شرکت های بزرگ معدن کاری کشور واگذار شد.

وی در پایان، فعال سازی معدن و کارخانه تولید کنسانتره مس و طلای جانجا و صنایع پایین دست آن را نقطه عطفی برای مردم منطقه جهت رفع بخش قابل توجهی از مشکل بیکاری عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها