مدیرعامل هلدینگ انرژی تامین خبرداد:

برنامه ریزی کوتاه مدت شستا برای راه‌اندازی نیروگاه‌های تجدیدپذیر

رضا افتخاری، مدیرعامل هلدینگ انرژی تامین از زیر مجموعه‌های شستا اعلام کرد، این مجموعه در تلاش است با راه‌اندازی نیروگاه‌های تجدیدپذیر، به تامین انرژی پیک تابستان امسال کمک کند.

برنامه ریزی کوتاه مدت شستا برای راه‌اندازی نیروگاه‌های تجدیدپذیر

به گزارش شستا رسانه به نقل از آتیه آنلاین، هر ساله در ساعت‌های اوج مصرف مقادیر زیادی سوخت‌های فسیلی صرف می‌شود تا انرژی الکتریکی مورد نیاز جامعه در ساعات اوج تامین شود. از آنجا که در روزهای گرم، نیروگاه‌ها راندمان کمتری دارند، با مصرف سوخت و تولید دی اکسید کربن مشابه در روزهای سرد سال، انرژی کمتری در روزهای گرم سال تولید می‌شود. به همین منظور برنامه‌ریزان تلاش می‌کنند که بارهای الکتریکی از ساعات اوج مصرف را به ساعات غیر اوج مصرف منتقل کنند.

این سیاست نه تنها به دلیل بالا بودن قیمت برق در ساعات پیک، هزینه اقتصادی مصرف کنندگان را کاهش می‌دهد بلکه هزینه شبکه برق برای تامین تقاضای بار الکتریکی در ساعات اوج مصرف را هم کم می‌کند. از سوی دیگر باعث کاهش آلاینده‌های زیست محیطی نیز می‌شود.

استفاده از انرژی تجدیدپذیر، راهی برای پیک‌سایی

آن طور که رضا افتخاری، مدیرعامل هلدینگ انرژی تامین از زیر مجموعه‌های شستا خبر می‌دهد، این مجموعه در تلاش است با راه‌اندازی نیروگاه‌های تجدیدپذیر، به تامین انرژی پیک تابستان امسال کمک کند.

وی در گفت گو با آتیه آنلاین گفت: همان‌طور که مطلع هستید انرژی به‌عنوان نیروی محرکه فعالیت‌های تولیدی و همچنین زیربنای اساسی فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی هر کشوری به شمار می‌رود.

افتخاری ادامه داد: در این میان اما محدودیت استفاده از انرژی‌های فسیلی به همراه مشکلات محیط زیستی، آلودگی هوا، گرم شدن زمین و … همگی مباحثی هستند که موجب به تکاپو افتادن کشورهای مختلف دنیا برای یافتن راهکارهای مناسب در جهت حل معضلات انرژی در جهان، به ‌خصوص بحران‌های زیست محیطی، شده است.

به گفته وی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان امروز یکی از ضرورت‌های جدی برای در امان ماندن محیط زیست و سلامت انسان‌ها از آسیب انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از به‌کارگیری سوخت‌های فسیلی برای تولید برق است.

مدیرعامل هلدینگ انرژی تامین بیان کرد: انرژی‌های تجدیدپذیر نه تنها بر سلامت و زندگی کنونی مردم تاثیر گذار خواهد بود بلکه بر زندگی آینده همه ساکنین کره زمین نیز موثر است.

وی افزود: در ایران نیز استفاده از انرژی خورشیدی باعث کاهش پدیده وارونگی هوا و به تبع آن کاهش آلودگی هوا می‌شود. طبیعتا این مسئله بر حفظ سلامت مردم کشورمان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

برنامه‌های تامین انرژی برای ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر

مدیرعامل هلدینگ انرژی تامین گفت: در حال حاضر، احداث دو نیروگاه خورشیدی به ظرفیت هر کدام ۱۰ مگاوات توسط شرکت تامین انرژی سبز کویر از زیر مجموعه‌های هلدینگ انرژی تامین شستا در حال انجام است.

وی افزود: در این راستا نیروگاه خورشیدی اردکان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و به زودی اقدامات لازم جهت اجرای نیروگاه خورشیدی زاهدان هم با تأمین نقدینگی از سوی وزارت نیرو آغاز خواهد شد.

افتخاری افزود: در واقع تمام تلاش ما این است که تا پیک امسال، نیروگاه‌ اردکان به مدار وصل شود و نیروگاه زاهدان نیز تا حداکثر تا پایان شهریور ماه وارد مدار خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنین مطالعات اقتصادی و تمامی مجوزات لازم جهت اجرای نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی میل‌نادر نیز انجام شده و در صورت تامین منابع مالی یک تا دو سال آینده این نیروگاه به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته مدیرعامل هلدینگ انرژی تامین در مجموع، برنامه‌ریزی شده است که در سال آینده ۵ نیروگاه خورشیدی توسط هلدینگ انرژی تامین در کشور احداث شود.

وی ادامه داد: هر کدام از نیروگاه‌ها ۱۰ مگاوات ظرفیت خواهند داشت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها