رونمایی تویوتا از لکسوس برقی

شرکت تویوتا از جدیدترین محصول خود یعنی تویوتای برقی رونمایی کرد.

رونمایی تویوتا از لکسوس برقی

شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کرد که در حال ورود به بازار خودروهای الکتریکی لوکس (EV) با لکسوس RZ کاملا جدید خود است که اولین مدل فقط خودروهای برقی از برند رده بالای خود است.

تا سال 2030، این خودروساز جهانی به دنبال این است که تمام خودروهای لکسوس که در اروپا، آمریکای شمالی و چین به فروش می رسد، خودروهای برقی باشند.

لکسوس RZ که منحصراً به عنوان یک مدل خودروی الکتریکی توسعه یافته است، یک نوع SUV است که در سراسر جهان محبوبیت دارد و با یک بار شارژ کامل تا مسافت 450 کیلومتری را طی می کند.

تویوتا قصد دارد مدل EV را در زمستان امسال یا بعد از آن عرضه کند و قیمت و مناطق فروش را بعداً اعلام خواهد کرد.

در حال حاضر، برند لکسوس عمدتاً در بازارهای آمریکای شمالی، چین و اروپا به فروش می رسد. این کشورها و مناطق بیش از 80 درصد از واحدهای فروش را تشکیل می دهند.

در میان این مناطق، وسایل نقلیه الکتریکی نیز محبوبیت خود را افزایش داده اند، بنابراین تویوتا امیدوار است که با Lexus RZ خود شروع به نفوذ کند.

در ماه دسامبر، این خودروساز هدف افزایش فروش جهانی خودروهای برقی خود را به 3.5 میلیون دستگاه در سال 2030 اعلام کرد.

از این تعداد، برند لکسوس قرار است 1 میلیون دستگاه را به خود اختصاص دهد که پیشتاز فروش خودروهای برقی این خودروساز است.

تویوتا همچنین هدف خود را این قرار داده است که تا سال 2035 تمام خودروهای لکسوس در سرتاسر جهان به فروش می‌رسند.

خودروهای برقی در حال حاضر بازار محدودی دارند، زیرا قیمت‌ها به دلیل باتری‌های گران قیمتشان بالاتر است. با این حال، گفته می شود که مصرف کنندگانی که یک وسیله نقلیه لوکس را انتخاب می کنند، به احتمال زیاد قادر به پرداخت قیمت بالای برچسب خودروهای برقی هستند.

تویوتا قصد دارد به صفوف رو به رشد خودروسازانی بپیوندد که به طور کامل به بازار خودروهای برقی متعهد هستند. آئودی AG وابسته به فولکس واگن آلمان و مرسدس بنز AG قصد دارند تا سال 2026 و تا سال 2030 تمام خودروهای خود را به خودروهای برقی تبدیل کنند.

انتظار می رود این تغییر به رقابت شدید در فروش خودروهای برقی در بازار خودروهای لوکس دامن بزند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها