مردم چین در خانه زندانی شدند

به دلیل انتشار سویه جدید کرونا در چین،مردم این کشور در خانه ها زندانی شده اند.

مردم چین در خانه زندانی شدند

به گزارش مستقل آنلاین خبرگزاری رویترز نوشت:

مقامات شانگهای روز پنجشنبه گفتند که محدودیت‌های سختگیرانه حتی در مناطقی که توانسته‌اند انتقال کووید-19 را به صفر برسانند، باقی خواهد ماند و عذاب را برای بسیاری از ساکنان که اکثراً در خانه‌هایشان گیر کرده‌اند طولانی‌تر می‌کند..

 

 این ارزیابی هوشیارانه که ناشی از افزایش غیرمنتظره تعداد موارد در خارج از مناطق قرنطینه شده بود، پس از آن انجام شد که مقامات بهداشتی چین در اوایل هفته با بیان اینکه روند مبتلایان روزهای اخیر نشان داد که شانگهای "به طور موثری انتقال را مهار کرده است" امیدها را برای بازگشت به حالت عادی تقویت کرده بود.

 در یک کنفرانس مطبوعاتی یکی از  مقامات منطقه چونگمینگ گفت که اکثر محدودیت‌ها در این جزیره باقی خواهند ماند، اگرچه وی گزارش داده است که هیچ موردی در خارج از مناطق قرنطینه شده وجود ندارد و 90 درصد از 640000 نفر از ساکنان آن اکنون در این منطقه هستند و در روزهای آینده اجازه خواهند یافت خانه های خود را ترک کنند.

 ژانگ ژیتونگ، معاون فرماندار گفت که سوپرمارکت ها به روی خریداران بسته می شوند، وسایل نقلیه بدون تایید اجازه تردد در جاده ها را نخواهند داشت و تنها یک نفر از هر خانواده هر روز اجازه خروج از خانه را در برخی از شهرهای چونگ مینگ خواهد داشت.

 منطقه مرکزی جینگان، محل زندگی نزدیک به 1 میلیون نفر و برخی از پر زرق و برق ترین مراکز خرید شهر، روز پنجشنبه اعلام کرد که دیگر به هیچ ساکنی اجازه خروج از مجتمع های مسکونی خود را نخواهد داد، زیرا خطر تجمعات بزرگ وجود دارد.

 ناامیدی در میان افرادی که در اوایل این هفته فکر می کردند ممکن است به تدریج به حالت عادی بازگردد، در حال افزایش است.

 یکی از ساکنان جینگان در شبکه های اجتماعی نوشت: «دیگر قدرت شکایت از اقداماتی که از روز به شب تغییر می کند را ندارم.  و این حتی مشکلی نیست که در میان مشکلات جدی شانگهای با آن مواجه شود.»

 ویدئویی از تعامل پرتنش بین یکی از ساکنان جینگان و یکی از مقامات کمیته محله در عصر چهارشنبه به طور گسترده در رسانه های اجتماعی چین منتشر شد.

 این شهروند بارها می پرسد که چرا با وجود زندگی در منطقه ای که خروج از خانه مجاز است، نمی تواند بیرون برود، اما همان پاسخ را دریافت کرد: "به شما گفتم اخطاریه دریافت کردیم." 

 شانگهای روز چهارشنبه 15861 مورد جدید کروناویروس بدون علامت محلی را گزارش کرد که نسبت به روز گذشته 16407 مورد کاهش داشت.  موارد علامت دار از 2494 به 2634 رسید.

مهمتر از همه، 441 مورد جدید در خارج از مناطق قرنطینه شده وجود دارد که در روز گذشته 390 مورد افزایش یافته است.

 به گفته مقامات، هشت نفر مبتلا به کووید-19 روز چهارشنبه در شانگهای جان خود را از دست دادند و تعداد قربانیان شیوع فعلی را به 25 نفر رساند - همه آنها در چهار روز گذشته ثبت شده اند.

 با این حال، بسیاری از ساکنان گفته‌اند که یکی از اعضای خانواده پس از ابتلا به کووید-19 از اوایل ماه مارس جان خود را از دست داده است، اما مواردی که در آمار رسمی گنجانده نشده است، تردیدهایی را در مورد صحت آنها ایجاد کرده است.

 شانگهای تقریباً به همه ساکنان دستور داد در ابتدای آوریل پس از افزایش موارد COVID-19 در خانه بمانند.  ساکنان با از دست دادن درآمد، مشکل در تهیه غذا، جدایی خانواده ها و شرایط بد در قرنطینه مواجه شده اند.

 با افزایش نارضایتی عمومی، مقامات شهری روز پنجشنبه گفتند که به شکایات ساکنان درباره کیفیت و تاریخ انقضا محصولاتی مانند گوشت اردک و روغن پخت و پز ارائه شده در بسته های جیره ای دولتی رسیدگی خواهند کرد.

 کسب‌وکارها شروع به بازگشایی کرده‌اند، اگرچه باید تحت «مدیریت حلقه بسته» فعالیت کنند، که مستلزم آزمایش‌های روزانه و ضدعفونی‌های دقیق است.

شرکت خودروسازی الکتریکی ایالات متحده Tesla Inc (TSLA.O) یکی از 666 شرکتی است که مجاز به ازسرگیری فعالیت هستند و بازگشایی آن در این هفته زمان پخش سخاوتمندانه ای در رسانه های دولتی داشت.  با این حال، نهادهای صنعت هشدار می‌دهند که کارخانه‌ها با کابوس‌های لجستیکی روبرو هستند و از ازسرگیری کامل تولید فاصله زیادی دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها