مدیر مجتمع نفلین سینیت کلیبر خبر داد:

افزایش ظرفیت پروانه بهره برداری معدن از ۷۵ به ۱۲۰ هزار تن

برنامه افزایش ظرفیت پروانه بهره برداری معدن از ۷۵ به ۱۲۰ هزار تن در سال از برنامه های سال ۱۴۰۱ مجتمع نفلین سینیت کلیبر است.

افزایش ظرفیت پروانه بهره برداری معدن از ۷۵ به ۱۲۰ هزار تن
به گزارش روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، علیرضا خوش‌مقام با بیان این مطلب گفت: افزایش ظرفیت پروانه بهره برداری معدن از ۷۵ هزارتن در سال به ۱۲۰ هزار تن، طراحی و ایجاد سینه کار جدید در معدن در راستای اجرای طرح میان مدت، ادامه پروژه به روزآوری و بهینه سازی عملیات انفجار با هدف کاهش ریسک آسیب و افزایش ایمنی روستاهای مجاور و منابع طبیعی و راه اندازی خط تولید جدید از مهمترین برنامه های مجتمع در سال‌جاری خواهد بود که امیدواریم با حمایت مسوولین شهرستانی و استانی شاهد شکوفایی و اشتغال‌زایی در سطح منطقه باشیم.

مدیر مجتمع نفلین سینیت کلیبر با اشاره به عملکرد این مجتمع در سال ۱۴۰۰ افزود: اجرای عملیات بهینه سازی انفجار با هدف کاهش ریسک به روستاهای مجاور و منابع طبیعی در قالب قرارداد پژوهشی و انجام عملیات آتشباری ایمن از دغدغه‌های چندین ساله مجتمع نفلین سینیت کلیبر است که با یک کار پژوهشی در حال اجراء بوده و بیش از ۵۰ درصد آن بصورت کامل عملیاتی شده است.

خوش مقام خاطر نشان کرد: در سالی که گذشت چندین انفجار موفق و ایمن را پشت سرگذاشتیم و امیدواریم با عملیاتی شدن ۱۰۰ درصد قرارداد پژوهشی به دغدغه های موجود چند ساله پایان بدهیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به تخریب جاده معدن که از سنوات گذشته در حال استفاده بوده، عملیات بازسازی و بهینه‌سازی این جاده در سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفت و عملیات شن‌ریزی، هموارسازی، غلطک کاری، لکه گیری و احیاء کانیوو بصورت کامل انجام شد.

مدیر مجتمع نفلین سینیت کلیبر، با اشاره به روند تولید این مجتمع گفت: در سال گذشته برنامه تولید نیز همانند چند سال اخیر مبتنی بر فروش پایه‌گذاری شد و با تولید حدود ۸ هزار تن کنسانتره درجه یک توانستیم رشد ۱۰ درصدی نسبت به برنامه را داشته باشیم.

خوش مقام خاطر نشان کرد: علیرغم افزایش تولید نسبت به برنامه، در سال گذشته نسبت به جایگزینی سیستم اتوماسیون فاز یک کارخانه با جدیدترین سیستم‌های بروز دنیا، تعویض سنگ شکن فکی ثانویه و اورحال کردن تجهیزات و خط تولید و همچنین تعویض سیستم لوله‌کشی آب مجتمع با توجه به مستهلک شدن آن و هدررفت آب اقدام کردیم.

وی در پایان با اشاره به اخذ پروانه فعالیت مرکز کارآموزی بین کارگاهی مجتمع نفلین سینیت کلیبر از سازمان فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی گفت: ایجاد کارگاه‌های آموزشی مرتبط با کارکنان علی الخصوص در حوزه‌های HSEE و فرآوری مواد معدنی به منظور ارتقاء سطح دانش و مهارتهای کارکنان از اهداف مهم این طرح است. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها