دلار 40 هزار تومانی در راه است!

دلار 40 هزار تومانی در راه است!

فریال مستوفی عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در گفتگو با اقتصاد ۲۴ می‌گوید: رشد بالای نقدینگی در شرایطی که رشد اقتصادی روند منفی را طی می‌کند باعث افزایش قیمت‌ها در سطح عمومی می‌شود.

مستوفی تصریح داشت: متأسفانه به دلیل تحریم‌ها فروش نفت در سال‌های اخیر توسط دولت به شدت کاهش یافته است. اگر نفتی هم به فروش برسد، بازگشت پول آن یا باتأخیر یا مسکوت می‌ماند.

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران یادآور شد: اختلال در روند برگشت ارز‌های نفتی به کشور دلیلی شده که دولت به سمت استقراض از بانک مرکزی برود و همین عاملی بر تقویت رشد نقدینگی در کشور شده است.

مستوفی در پاسخ به این سوال که نرخ ارز در سال جاری تا چه حدی افزایش می‌یابد، گفت: پیش بینی نرخ ارز به سیاست‌های دولت بستگی دارد. اگر پول‌های آزاد شده را به منظور کاهش نرخ ارز به بازار وارد کند، کوتاه مدت خواهد بود و دوباره نرخ ارز روند افزایشی خواهد گرفت.

وی تصریح داشت: درصورتی که بهترین سناریو ثبات نرخ ارز در مدار ۲۵ تا ۲۶ هزارتومان است؛ همین سیاست باعث رقابت پذیری تولید خواهد شد. اما پیش بینی می‌شود نرخ ارز به بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان خواهد رسید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها