ادامه سیاست پیشرفت و آبادانی در شستا؛

آغاز عملیات اجرایی احداث دو پروژه بزرگ دامداری دیگر

با حضور محسن محمدی، مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تامین و زین‌العابدین رضوی خرم، استاندار آذربایجان شرقی، عملیات اجرایی احداث دو پروژه دامپروری ۳ هزار راسی مولد در شهرستان‌های خداآفرین و کلیبر آغاز شد.

 آغاز عملیات اجرایی احداث دو پروژه بزرگ دامداری دیگر

به گزارش روابط عمومی هلدینگ صنایع عمومی تامین: مراسم افتتاح دو پروژه دامپروری خداآفرین و کلیبر با حضور مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تامین، استاندار آذربایجان شرقی، نماینده مردم شریف خداآفرین، کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مقامات و مسئولین استانی برگزار شد.

محسن محمدی در این مراسم با اشاره به سیاست‌های کلان شستا در توسعه و آبادانی مناطق کم برخوردار و تکمیل زنجیره ارزش محصولات خود گفت: این دو پروژه با سرمایه‌گذاری ۷۰۰۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی مستقیم برای بیش از ۲۷۰ نفر از نیروهای بومی منطقه در زمینی به مساحت ۶۵ هکتار و با هدف تولید سالانه ۷۰ هزار تن شیرخام، ۱۰۰۰ تن گوشت و ۱۰۰۰ راس تلیسه مازاد احداث می‌شود.

محمدی با تاکید بر اهمیت شیر به عنوان یک ماده غذایی استراتژیک که نقش کلیدی در تأمین امنیت غذایی و ارتقاء سلامت افراد جامعه دارد اظهار داشت: از سوی دیگر ایفای نقش در کاهش فاصله بین مصرف سرانه شیر کشور با استانداردهای جهانی، شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تأمین را برآن داشت تا براساس سیاست‌ها و راهبردهای کلان شستا، برای تحقق «تولید یک میلیون تن شیر در سال» به عنوان هدف راهبردی خود اقدام نماید.

وی افزود: امیدواریم با راه‌اندازی این مجموعه، گام مؤثری در جهش تولید، آبادانی و توسعه مناطق کم برخوردار و خودکفایی کشور در تولیدات دامی برداریم.

مدیرعامل صنایع عمومی استفاده از روش‌ها و متد روز جهانی به منظور ارتقاء کیفیت محصولات دامی را از استراتژی‌های مهم این هلدینگ خواند و افزود: ما در شرکت‌های تابعه گروه دامپروری با انجام اقداماتی در حوزه‌های تامین خوراک دام، جیره‌نویسی،  کنترل بیماری‌ها، کنترل مطلوبیت شرایط محیطی توانستیم رکورد تولید روزانه ۵۰۰ تن شیر خام را ثبت کنیم.

ایشان در پایان تصریح کرد: با توجه به وسعت ۶۵ هکتاری این دو پروژه امکان افزایش ظرفیت آن‌ها در آینده وجود دارد و بدون شک راه اندازی چنین طرح‌هایی و نظارت مستمر بر پایداری این طرح‌ها باعث تقویت و توسعه بنیه‌های اقتصادی در این شهرستان‌ها و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در منطقه می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها