جعفری، رئیس هیات عامل ایمیدرو:

تامین خوراک فولادسازان با فعال شدن معادن تحت اکتشاف

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: فعال شدن معادن تحت اکتشاف، بخشی از نیاز فولادسازان به خوراک را تامین خواهد کرد.

تامین خوراک فولادسازان با فعال شدن معادن تحت اکتشاف

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، وجیه الله جعفری که در جلسه پایش اقدامات و برنامه های شرکت فولاد خوزستان سخن می گفت؛ ضمن اشاره به تامین مواد اولیه به عنوان اصلی ترین نیاز فولادسازان کشور، گفت: با توسعه اکتشافات و بهره مندی از ذخایر شناسایی شده، بخشی از نیاز فولاد خوزستان و دیگر فولادسازان به خوراک تامین خواهد شد. 

وی با اشاره به اهمیت تامین خوراک پایدار در حوزه فولاد، اعلام کرد: در راستای اجرای برنامه های توسعه ای و ایجاد توازن درزنجیره، فولاد خوزستان باید توسعه زیرساخت ها را در اولویت برنامه های خود قرار دهد. 

رشد صادرات و تعریف 145 پروژه توسعه ای

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان نیز طی سخنانی گفت: این فولادساز طی 11 ماهه امسال 1.597 میلیون تن صادرات داشته است که به لحاظ ارزشی حاکی از رشد 89 درصدی و به صورت وزنی 17 درصد افزایش یافته است.  امین ابراهیمی افزود: در حال حاضر این شرکت 145 پروژه توسعه ای به ارزش 23 هزار میلیارد تومان تعریف کرده است. 

وی تامین مواد اولیه و فراهم نبودن زیرساخت های لازم همچون آب، برق، گاز و بنادر را از مهم ترین چالش های ساختاری زنجیره فولاد خواند.

این گزارش می افزاید، طبق گفته ابراهیمی؛ فولاد خوزستان برنامه افزایش ظرفیت تولید تا 6 میلیون تن(تا سال 1404) را هدفگذاری کرده است.

در این جلسه امیر خرمی شاد عضو هیات عامل و معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو و امیر صباغ مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری این سازمان حضور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها