ژاپن به تحریم هوایی روسیه نمی‌پیوندد

خطوط هوایی ژاپنتاکنون تحت تأثیر ممنوعیت روسیه قرار نگرفته اند.

ژاپن به تحریم هوایی روسیه نمی‌پیوندد

حداقل 23 پرواز بین ژاپن و اروپا به دلیل اقدامات تلافی جویانه روسیه در مورد استفاده از حریم هوایی لغو شده است. مقامات وزارت حمل و نقل ژاپن گفتند که پروازهای لغو شده تا 6 مارس شامل چهار شرکت اروپایی Finnair، KLM Royal Dutch Airlines، Lufthansa آلمان و Air France است.

اتحادیه اروپا حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای روسیه به دلیل حمله مسکو به اوکراین بست. روسیه نیز با ممنوعیت پرواز خطوط هوایی اروپایی بر فراز حریم هوایی خود مقابله به مثل کرد. در این بین تنها خطوط هوایی ژاپن و آل نیپون ایرویز تاکنون تحت تأثیر ممنوعیت روسیه قرار نگرفته اند، اگرچه بیشتر پروازهای آنها به اروپا و از اروپا بر فراز حریم هوایی روسیه انجام می شود.

اما مقامات JAL گفته اند که پرواز رفت و برگشت هفتگی بین فرودگاه هاندا در توکیو و مسکو  در ماه مارس لغو خواهد شد.

در کنفرانس خبری اول مارس، تتسوئو سایتو، وزیر حمل و نقل گفت: اطلاعات با شرکت های هواپیمایی که ممکن است مجبور به جستجوی نقاط سوخت گیری باشند به دلیل مسیرهای طولانی تری که در اطراف حریم هوایی روسیه باید طی کنند، به اشتراک گذاشته خواهد شد.

یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه، در کنفرانس خبری اول مارس از وی پرسیده شد که آیا ژاپن از الگوی اتحادیه اروپا پیروی می کند و مانع ورود هواپیماهای روسی به حریم هوایی ژاپن می شود،گفت که نه تنها تفاوت های جغرافیایی بین ژاپن و اتحادیه اروپا وجود دارد، بلکه باید تأثیرات آن بر توزیع محصولات نیز در نظر گرفته شود.

یک مقام عالی رتبه وزارت امور خارجه گفت که ممنوعیت پرواز خطوط هوایی روسیه بر فراز حریم هوایی ژاپن یک گزینه واقعی نیست.

با این حال، یکی دیگر از مقامات این وزارتخانه گفت که هرگونه اقدامی که درد و رنجی را بر روسیه تحمیل نکند بی معنی خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها