رمزارزها در روسیه قانونی می‌شوند

معامله رمزارزها در روسیه قانونی می‌شود. به گفته سه نفر از نزدیکان ولادیمیر پوتین، او از پیشنهاد دولت روسیه مبنی بر مالیات و قانون‌گذاری استخراج رمزارزها حمایت می‌کند و پیشنهاد بانک مرکزی مبنی بر ممنوعیت کامل رمزارزها را رد کرده است.

 رمزارزها در روسیه قانونی می‌شوند

رمزارزها در روسیه قانونی می‌شوند

 

تجارت نیوز نوشت:  مردم زیادی در نظرسنجی شرکت کردند و خواستار آزادی استخراج رمزارزها در مناطقی ماند ایرکوتسک، کراسئویارسک و کارلیا که برق مازاد دارد شدند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین از بیان موضوع پوتین خودداری کرد و گفت: رئیس جمهور به دولت و بانک مرکزی دستور داده تا اختلافات خود را حل کنند.

بانک مرکزی هم در پاسخ به مطبوعات گفت: بانک مرکزی همچنان با استخراج بیت‌کوین به دلایل زیست محیطی و ایجاد انگیزه برای دور زدن قانون مخالف است.

موضع پوتین خبر خوبی برای صنعت استخراج که اخیرا با شکست‌های زیادی مواجهه شده محسوب می‌شود.

براساس داده‌های دانشگاه کمبریج روسیه بعد از آمریکا و قزاقستان سومین استخراج‌کننده بزرگ بیت‌کوین است و ممنوعیت استخراج می‌تواند تاثیر زیادی بر این صنعت در سطح جهان داشته باشد.

پوتین از بانک مرکزی و دولت خواسته تا به زودی در مورد نحوه تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال به توافق برسند پوتین در جلسه‌ای اعلام کرد: ما در این صنعت مزایای رقابتی زیادی داریم. ما برق اضافه و پرسنل آموزش دیده داریم که باید از آن استفاده کنیم.

 

روسیه مناطق زیادی دارد که به دلیل فراوانی نیروگاه‌های برق آبی یا به دلیل تعطیلی تاسیسات صنعتی زمان شوری برق مازاد دارند.

ویتالی بورشنکو، یکی از بنیانگذاران BITcluster گفت: پس از انتشار گزارش بانک مرکزی مبنی بر پیشنهاد ممنوعیت رمزارزها از فعالین این حوزه دعوت شد تا در جلساتی شرکت کنند اما هنوز بسیاری از وزارتخانه‌ها با استخراج مخالف‌اند.

 

توافق دولت و بانک مرکزی

 

بر اساس گزارش رسانه‌های روسی دولت و بانک مرکزی روسیه به توافق رسیدند و قرار است تا ۱۸ فوریه پیش‌نویس قانون رمزارزها را منتشر کنند.

بر اساس برخی منابع این توافق بعد از حمایت پوتین از استخراج ارزهای دیجیتال صورت گرفت و احتمالا معاملات ارزهای دیجیتال را کاملا تحت کنترل قرار می‌دهد.

معاملات بالای ۸ هزار دلار در روسیه باید به اطلاع دولت برسند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها