کرونا به زادگاهش بازگشت؛فروپاشی اقتصاد چین؟

شیوع اومیکرون در چین موجب شده است اقتصاد این کشور با صدمات سنگینی مواجه شود.

کرونا به زادگاهش بازگشت؛فروپاشی اقتصاد چین؟

چین هفته آخر سال 2021 خود را با بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در هر دوره هفت روزه از زمان فروکش کردن اولین اپیدمی این کشور تقریباً از دو سال پیش به پایان رساند. -19 اقدام.

 

کمیسیون ملی بهداشت چین روز شنبه 175 مورد ابتلای جدید با علائم بالینی تایید شده را برای 31 دسامبر گزارش کرد که تعداد کل موارد علامت دار محلی در سرزمین اصلی چین در هفته گذشته را به 1151 رساند.

 

این افزایش عمدتاً به دلیل شیوع بیماری در مرکز صنعتی و فناوری در شمال غربی شیان، شهری 13 میلیونی بوده است. تشدید شیوع بیماری در شیان احتمالا عزم جدی مقامات را برای مهار سریع انتقال و زمانی که موارد بروز می کند، خواهد کرد. این شهر که از روز شنبه به مدت 10 روز در قرنطینه بود، 1451 مورد علامتدار محلی را از 9 دسامبر گزارش کرده است که بالاترین آمار برای هر شهر چین در سال 2021 است.

 

در حالی که تعداد موارد در چین در مقایسه با بسیاری از موارد شیوع در سایر نقاط جهان ناچیز است، جلوگیری از شعله ور شدن شدید در سال 2022 مهم خواهد بود. پکن میزبان بازی‌های المپیک زمستانی در ماه فوریه خواهد بود و حزب کمونیست حاکم هر پنج سال یک بار کنگره‌ای برگزار خواهد کرد که انتظار می‌رود در پاییز برگزار شود، جایی که رئیس‌جمهور شی جین پینگ احتمالاً سومین دوره دبیری حزب را به دست خواهد آورد.

ظهور نوع بسیار قابل انتقال اومیکرون همچنین پکن را وادار می کند تا به هوشیاری بالای خود در برابر ویروس پایبند باشد. چین تعداد انگشت شماری از ورود افراد مبتلا به اومیکرون و حداقل یک مورد انتقال محلی را گزارش کرده است.

 

به گفته کمیسیون ملی بهداشت، از ماه اوت، چین تلاش کرده است تا هر گونه شیوع بیماری را ظرف حدود دو هفته تحت کنترل درآورد،شهرهایی که در امتداد مرزهای چین قرار دارند، به دلیل وجود خطوط حمل و نقل زمینی یا ورود مسافران آلوده از کشورهای دیگر، در معرض خطر بیشتری برای ویروس قرار دارند. برخی از آنها تحت تاثیر شیوع دلتا قرار گرفتند که منجر به محدودیت های شدید سفر در سال گذشته شد.

 

یون نان که با میانمار، لائوس و ویتنام مرز مشترک دارد، در 92 روز از 365 روز سال گذشته، یا 25 درصد مواقع، بیشتر از هر استان، منطقه خودمختار یا شهرداری، موارد جدید علامتدار محلی را گزارش کرد.

سیاست‌های سختگیرانه اپیدمی چین به توقف بخش صنعتی گسترده این کشور کمک کرده است تا به تعطیلی طولانی‌مدت سقوط نکند و با تضعیف سایر ستون‌های رشد، دستاوردهای مهم صادراتی را به‌دست آورد.

اما اختلالات غیرقابل پیش‌بینی احساسات مصرف‌کننده را متزلزل کرده و بخش‌های پذیرایی، هتلداری و گردشگری را تحت تأثیر قرار داده است.

یکی از کارمندان به نام وانگ در یک چایخانه سنتی در کونمینگ، پایتخت یوننان، گفت که درآمد شرکت او در مقایسه با سطوح قبل از همه گیری به نصف کاهش یافته است.

وانگ گفت: "بسیاری از مهمانان از استان های دیگر مخصوصاً برای چشیدن چای پوئر یوننان به چایخانه ما آمده بودند، اما اکنون تعداد آنها کمتر شده است،حقوق من قطع نشده است، اما احساس می کنم هر لحظه ممکن است شغلم را از دست بدهم. "

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها