اومیکرون تولید خودرو در چین را متوقف کرد

به دلیل شیوع اومیکرون در چین،کارخانه های خودروسازی این کشور که صادرات گسترده ای نیز به ایران داشتند تعطیل شدند.

اومیکرون تولید خودرو در چین را متوقف کرد

پکن، 29 دسامبر (رویترز) - قرنطینه 13 میلیون نفری در شهر شیان چین روز چهارشنبه وارد هفتمین روز خود شد و بسیاری از آنها نتوانستند مجتمع های مسکونی خود را ترک کنند و با تداوم ابتلا های جدید COVID-19 عملاً به تحویل کالاهای ضروری وابسته هستند.

 

شیان 151 ابتلای منتقل شده در داخل کشور با علائم تایید شده را برای روز سه شنبه گزارش کرد، این میزان ابتلا در سراسر کشور، که تعداد کل موارد محلی شیان را در دوره 9 تا 28 دسامبر به نزدیک به 1000 رساند. تاکنون هیچ موردی از نوع اومیکرون در این شهر اعلام نشده است.

 

در حالی که شیوع در شهر شیان در مقایسه با شیوع در بسیاری از نقاط دیگر در سراسر جهان کوچک است اما مقامات محدودیت‌های سختی را برای سفر به داخل و خروج از شهر از 23 دسامبر اعمال کرده‌اند، در راستای تلاش پکن برای مهار فوری همه‌گیری‌ها به شکل ظاهری.

مردم شهر اجازه ندارند شهر را بدون مجوز از کارفرما یا مقامات محلی ترک کنند.

 

یک مکانیک 32 ساله در یک سفر کاری به شیان رفت و هفته گذشته قصد داشت آنجا را ترک کند، اما پس از اینکه مقامات محلی محلی از دادن گواهی نامه برای خروج او خودداری کردند، متوجه شد که باید مدت بیشتری بماند. این بدان معناست که او تولد همسرش را از دست داده است و ممکن است مجبور شود سال نو را در شیان بگذراند. او که نخواست نامش فاش شود به رویترز گفت: من فقط می خواهم به خانه برگردم.

از روز دوشنبه، دولت شیان اعطای مجوز به افرادی را که به دنبال ترک خانه های خود برای خرید اقلام ضروری هستند، به حالت تعلیق درآورده است، زیرا اقدامات مهار بیماری همه گیر افزایش یافته است.

 

مقامات این شهر گفتند که می‌توان خرید حضوری را برای افرادی که در مناطق کم خطرتر هستند، از سر گرفت، پس از اینکه آزمایش‌های انبوه نتایج منفی را نشان داد، بدون اینکه دقیقاً چه زمانی سفارش‌های اقامت در خانه لغو شوند. این اقدام شکایات برخی از ساکنان را در مورد دسترسی نامشخص به محصولات تازه در رسانه های اجتماعی برانگیخت.

دولت شهر روز چهارشنبه گفت که چندین نهاد در سطح منطقه در شیان ترتیب دادن تحویل مواد غذایی به خانه های مردم یا ایجاد غرفه های موقت در مجتمع های مسکونی بزرگ برای فروش محصولات تازه را آغاز کرده اند. مقامات همچنین دور جدیدی از آزمایش های سطح شهر را از روز چهارشنبه آغاز کردند.

سامسونگ (005930.KS)، که یک پایگاه نیمه هادی گسترده در شیان را اداره می کند، روز چهارشنبه گفت که تصمیم گرفته است به دلیل وضعیت COVID-19 در آنجا، "به طور موقت عملیات" را در تاسیسات تولیدی خود در این شهر تنظیم کند.

شرکت خودروهای برقی چینی BYD Co (002594.SZ) روز چهارشنبه تکرار کرد که ویروس تا حدی تأثیر گذاشته است، بدون اینکه خط زمانی در مورد اینکه چه زمانی ممکن است عملیات عادی شود.

BYD به رویترز گفت: «تولید ما تا حدی تحت تأثیر شیوع همه گیر قرار گرفته است. "ما در حال حاضر فعالانه در حال انجام تنظیمات در پاسخ هستیم."

در روز سه شنبه هیچ مورد مرگ جدیدی در چین مشاهده نشد و تعداد قربانیان به 4636 نفر رسید.

چین تا روز سه‌شنبه 101683 مورد علامت‌دار تایید شده داشت که شامل موارد داخلی و عفونت‌های وارد شده از خارج می‌شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها