ضربه سنگین کرونا به اقتصاد ژاپن

شرکت خودرو سازی هوندای ژاپن با اعلام ضرر سنگین از در سال 2021 از مشتریان خود غذرخواهی کرد.

ضربه سنگین کرونا به اقتصاد ژاپن

به گزارش مسقل آنلاین روزنامه آساهی چاپ توکیو نوشت:

خودروساز ژاپنی هوندا پیش‌بینی سود و فروش خودرو در سال مالی جاری را کاهش داد و روز جمعه به کمبود تراشه‌های کامپیوتری و افزایش هزینه‌های مواد اشاره کرد. شرکت هوندا موتور 31 درصد کاهش در سود سه ماهه دوم مالی خود ثبت کرد و از 240.9 میلیارد ین در سال گذشته به 166.6 میلیارد ین (1.5 میلیارد دلار) رسید. همچنین فروش فصلی این شرکت نیز با 7 درصد کاهش به 3.4 تریلیون ین (30 میلیارد دلار) رسید.

 هوندا در میان بسیاری از تولیدکنندگان جهانی است که به دلیل اختلالات مربوط به همه گیری کرونا، به شدت از کمبود تراشه های کامپیوتری آسیب دیده است.

 سیجی کورایشی، معاون اجرایی هوندا به دلیل این مشکل عذرخواهی کرد. او در یک کنفرانس خبری با تعظیم جزئی گفت: «ما برای همه افرادی که مشتاقانه منتظر اتومبیل های ما هستند متاسفیم.»

 کوریشی گفت که وضعیت عرضه در حال بهبود است، اما احیای تولید هوندا احتمالاً در این سال مالی اتفاق نخواهد افتاد.  او گفت که هوندا در نظر دارد تولید خود را در سال مالی آینده افزایش دهد تا ضرر را جبران کند و مشکلات فعلی به سرمایه گذاری در فناوری آینده مانند خودروهای برقی لطمه ای وارد نخواهد کرد.

 هوندا برای سال مالی منتهی به مارس 2022 حدودا 555 میلیارد ین سود پیش بینی می کند. این رقم نسبت به سال مالی قبل 16 درصد کاهش داشته و کمتر از پیش بینی قبلی برای سود 670 میلیارد ینی است. هوندا که سدان آکورد، موتورسیکلت‌های کراس کاب 110 و روبات‌های انسان‌نما آسیمو می‌سازد، در دوره جولای تا سپتامبر 917000 خودرو فروخت که نسبت به 1.25 میلیون دستگاه در سال گذشته کاهش داشت.

 هوندا مستقر در توکیو اکنون انتظار دارد 4.2 میلیون دستگاه خودرو برای سال مالی تا مارس 2022 بفروشد. پیش از این فروش 4.85 میلیون خودرو را پیش بینی کرده بود.  هوندا در سال مالی گذشته 4.5 میلیون دستگاه خودرو فروخته است

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها