مصباحی مقدم گفت اف ای تی اف در دستور کار نیست:

آیا دولت اصولگرا هم FATF را نمی‌پذیرد؟

درحالیکه بخاطر نپذیرفتن FATF حتی کمک‌های صندوق بین‌المللی پول به ایران نمی‌رسد، مصباحی مقدم گفت: حضور آقای رییسی در قوه مجریه در پیشرفت بررسی FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام هیچ تاثیری نداشته‌است.

آیا دولت اصولگرا هم FATF را نمی‌پذیرد؟

‏غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت می‌گوید: حضور رییسی در قوه مجریه تاثیری در حل و فصل مساله FATF نداشته‌ است.

مصباحی مقدم

او در گفتگویی توضیح داد: این موضوع هنوز هم در دستور کار قرار ندارد و مشخص نیست کی دوباره در دستور کار قرار گیرد. از سوی دولت جدید در این مورد با مجمع هیچ رایزنی صورت نگرفته‌است.

‎بورس ۲۴ از قول مصباحی مقدم نوشت:

بررسی دوباره FATF بستگی به ‎تحریم‌های آمریکا دارد. اگر تحریم‌های آمریکا لغو شود احتمال دارد دوباره FATF در مجمع مورد بررسی قرار گیرد.

حضور آقای رییسی در قوه مجریه در پیشرفت بررسی FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام هیچ تاثیری نداشته‌است.

در عین حال اخیرا احمد عزیزی معاون ارزی سابق بانک مرکزی درباره fatf گفته است: در نهادهایی مانند بانک جهانی و سایر بانک‌ها که عضو آن هستیم، امکان استفاده از تسهیلات و مزایا نزدیک به صفر است.

وی اضافه کرده: چنانکه اخیراً شاهد بودیم صندوق بین‌المللی برای کمک پنج میلیارد دلاری به ایران در شرایط کرونا اعلام آمادگی کرد اما آمریکا اجازه نداد و جلوی آن را گرفت.

عزیزی افزود: برای این نهادها رعایت قواعد و مقررات و استانداردهای بین‌المللی شرط اول است و ایران به این شرط‌‌ها مقید نیست که نمونه بارز آن هم عدم پذیرش FATF است.

حالا باید دید دولت در رابطه با لایحه fatf و مخالفت‌هایی که با آن می‌شود، چه خواهد کرد؟

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها