وارن بافت کیست و خرید و فروش ارز و ثبت نام در فارکس به چه صورت است

ادوارد بافت در سال ۱۹۳۰ میلادی در شهر اماها ایالت نبرسکا ایالات متحده آمریکا متولد شد. وارن بافت به دلیل هوش مالی که در زندگی داشته است به عنوان یکی از سرمایه داران بزرگ و موفق در دنیا شناخته می شود.

وارن بافت کیست و خرید و فروش ارز و ثبت نام در فارکس به چه صورت است

سرمایه گذاری در بورس یکی از زمینه های فعالیت وی است که موجب افزایش سرمایه و اعتبار او گردید. در حال حاضر سمت مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت برکشایر هاتاوی را بر عهده دارد. وارن ادوارد بافت به دلیل استراتژی های سرمایه گذاری موفقی که در سرمایه گذاری در بورس داشته است، یکی از افراد موفق و صاحب نام در میان معامله گران شناخته می شود. جملات و اندیشه های وی در خصوص سرمایه گذاری موفق مورد توجه علاقه مندان به سرمایه گذاری و بورس قرار دارد.

زندگی نامه وارن بافت

وارن ادوارد بافت تنها فرزند پسر خانواده و دومین فرزند بود. پدرش هاوارد بافت یکی از تاجران و سیاستمداران وقت آمریکا بود که در سال ۱۹۴۲ در انتخابات کنگره آمریکا پیروز شد. وارن بافت از کودکی علاقه زیادی به تجارت داشت. پس از اتمام تحصیلات ابتدایی خود در دانشگاه نبراسکا در رشته مدیریت اجرایی تحصیل کرد. سپس در رشته اقتصاد و مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه کلمبیا تحصیلات خود را ادامه داد. وی در سن یازده سالگی اقدام به خرید سهام شرکت سایتزسرویس نمود. فروش اوراق بهادار بافت فالک از دیگر اقدامات وی در سالهای بعد بود.

 

سرمایه گذاری در بورس فارکس

 

وارن بافت یکی از سرمایه گذاران موفق در بورس فارکس تلقی می شود. از زمان خرید سهام در دوران کودکی تا خرید سهام شرکت های بزرگی همانند اپل، جنرال الکتریک، کوکاکولا و پپسی در سال های بعد، وی فعالیت جدی در بازار بورس داشته است. در حال حاضر مالکیت شرکت های گایکو، هاینز، دیلی کوئین و مارس اینکورپوریتد را در اختیار داشته و سهامدار شرکت های بزرگی همانند گلدمن ساکس، ولز فارگو، آمریکن اکسپرس، آی بی ام و بنک آمریکا است. میزان دارایی های خالص وارن بافت در سال ۲۰۱۹ میلادی مبلغ ۸۵.۳ میلیارد دلار برآورد گردیده و هشتمین فرد ثروتمند جهان شناخته می شود.

فارکس یکی از راه های کسب درآمد اینترنتی است . این بازار بر اساس خرید و فروش جفت ارزهای مختلف انجام می گیرد. در این بازار همواره عده ای در حال خرید یا فروش ارز هستند. هر ارز در برابر ارزهای دیگر دارای نرخ تبدیل است. به عنوان مثال جفت ارز USD/EUR دارای نسبت ۰.۹ است. به عبارتی یک دلار با ۰.۹ یورو مبادله می شود. همواره ارزی که در اول می آید ارز پایه نام داشته و واحد آن برابر یک است. سرمایه داران در بازار تبادل ارز خارجی با خرید و فروش جفت ارزهای مختلف به درآمد می رسند.

خرید و فروش ارز در فارکس چگونه صورت می گیرد؟

خرید و فروش ارز در بازار فارکس همانند صرافی است. به عنوان مثال در صرافی نرخ خرید دلار و نرخ فروش آن متفاوت است. نرخ خرید دلار در تابلو به عنوان مثال ۲۲۰۰۰ تومان درج شده و نرخ فروش آن ۲۲۱۰۰ تومان است. شما برای خرید دلار از صرافی مبلغ ۲۲۱۰۰ تومان برای هر دلار هزینه می کنید ولی برای فروش آن ۲۲۰۰۰ تومان به شما پرداخت می شود. مابه التفاوت نرخ خرید و فروش دلار به عنوان کارمزد صرافی محسوب می شود. در بازار تبادل ارز خارجی نیز همین روال انجام می گیرد. با بررسی موقعیت ارزهای مختلف و خرید و فروش جفت ارز می توان از اختلاف قیمت خرید و فروش ارز به درآمد رسید.

2

اسپرد در بازار تبادل ارز خارجی یا فارکس چیست؟

واژه اسپرد (Spread) به اختلاف میان قیمت خرید و فروش ارز گفته می شود. قیمت خرید یک جفت ارز و قیمت فروش آن اندکی اختلاف با یکدیگر دارد. این اختلاف در قیمت همان اسپرد است که کسب درآمد در بازار فارکس از طریق آن صورت می پذیرد. مقدار اسپرد جفت ارزهای مهم و پر حجم کم و اندک است. به عنوان مثال جفت ارزهایی مانند یورو به دلار، دلار به پوند و یا دلار به ین ژاپن در حد چند سنت اختلاف قیمت خرید و فروش دارند. عواملی مانند نوسانات بازار، شرایط ویژه اقتصادی و اعتبار ارز مد نظر از دیگر فاکتورهای موثر در مقدار اسپرد است.

شروع معامله و ثبت نام در فارکس

برای اینکه معامله گری در بازار فارکس را شروع کنید، ابتدا باید ثبت نام در فارکس را در یک کارگزاری خوب انجام دهید . پس از ثبت نام در سایت، حساب معاملاتی خود را انتخاب کرده و فعالیت خود را آغاز کنید.

استفاده از پلت فرم معاملاتی

نرم افزار متاتریدر 5 را برای گوشی همراه یا لپ تاپ خود با هر سیستم عاملی می توانید دانلود کرده و نصب کنید. سپس، به حساب معاملاتی خود وارد شوید و معامله گری را شروع کنید.

در این نرم افزار می توانید به بزرگترین دارایی های بازارهای مالی دسترسی داشته باشید. این دارایی ها شامل بازار فارکس، نفت، فلزات گران بها، شاخص های بورس بین المللی و هزاران دارایی دیگر هستند.

بازیگران اصلی بازار فارکس

بزرگترین بازار بورس بین المللی، بازار فارکس است. در این بازار، روزانه بیش از 5 تریلیون دلار درحال جابجایی است. این عدد 50 برابر معاملات بزرگترین بازار بورس سهام دنیا، یعنی بازار بورس آمریکا است. اما چه کسانی عوامل اصلی هستند که در این بازار ایفای نقش می کنند؟

شرکت های تجاری بزرگ

شرکت های تجاری بین المللی و بزرگ در کشورهای مختلف از جمله بازیگران اصلی بازار فارکس هستند. آنها با استفاده از بازار فارکس به خرید و فروش ارزهایی که دارند، می پردازند.

بعنوان مثال، شرکت بنز زمانی که محصولات خود را در آمریکا می فروشد، دلار دریافت می کند. پس از آن، نیازمند این هستند که دلار با به یورو تبدیل کنند. بنابراین، با ورود به بازار فارکس، در حساب خود یورو به دلار خریداری می کنند.

3

بانک های مرکزی بزرگ دنیا

بانک های مرکزی بزرگ دنیا، بعنوان بزرگترین بازیگران در بازار فارکس شناخته شده اند. این بانک ها با استفاده از بازار فارکس، نرخ ارز در کشورشان را کنترل می کنند.

مثلا زمانی که ارز کشور صاحب بانک ضعیف شد، حج زیادی ارز در بازار فارکس خریداری می کنند. آنها با این کار به نرخ ارز خود کمک می کنند.  

بانک ها و موسسات مالی

در کنار بانک های مرکزی، بان های تجاری، موسسات مالی و سرمایه گذاری نیز در بازار فارکس فعالیت کرده و سود بدست می آورند.

درواقع، بزرگترین صاحبان هج فاند های بزرگ و مدیران سرمایه گذاری دنیا در بازار فارکس فعالیت دارند. آنها دارای حجم زیادی در این بازار هستند.

معامله گران خرد

اینها آخرین بازیگران در بازار فارکس هستند. این افراد برای بدست آوردن سود و معامله وارد بازار می شوند. میلیون ها انسان در سرتاسر دنیا، به این شکل وارد بازار فارکس شده و نقش زیادی بر این بازار دارند. بسیاری از آنها می توانند در این بازار تاثیرگذار باشند. شما نیز اگر بخواهید می توانید به این بزرگترین بازار مالی دنیا وارد شده و به معامله ی هزاران دارایی بپردازید. امیدواریم در کسب و کار و معاملاتتان موفق باشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها