اجرای بسته سیاستی وزارت اقتصاد موجد رشد اقتصادی سال ۱۴۰۰

دکتر فرهاد دژپسند،وزیر اقتصاد، اجرای بسته سیاستی وزارت اقتصاد را موجد تحقق شعار سال و رشد اقتصادی مثبت در سال ۱۴۰۰ دانست.

اجرای بسته سیاستی وزارت اقتصاد موجد رشد اقتصادی سال ۱۴۰۰

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران دکتر فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نام گذاری شده است اظهار داشت : به منظور تحقق شعار سال ، بسته سیاستی مرتبط تهیه و از ابتدای سال جاری در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته  است.
وی افزود: در این بسته سیاستی به منظور تأکید بر بهبود رشد و تولید کشور، مدل مفهومی عوامل اثرگذار بر رشد اقتصادی بر مبنای عوامل با منشا بنیادی مانند ثبات اقتصادی، سرمایه اجتماعی، حکمرانی خوب، توسعه مالی، اقتصاد دانش بنیان و محیط کسب و کار و همچنین منشأ بلافصل یعنی سرمایه فیزیکی، نیروی کار، عوامل واسطه و بهره‌وری بر اساس تئوری های مبتنی بر رشد اقتصادی و تحقیقات صورت گرفته، طراحی شده است.
دکتر دژپسند در ادامه گفت: همچنین با تأکید بر حوزه عملکرد وزارت اقتصاد، بسته سیاستی ۱۴۰۰ در پنج محور، مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار ، تسهیل مالیات ستانی،  تسهیل امور گمرکی، تسهیل تامین مالی و سرمایه گذاری و تأمین مالی و مدیریت اموال دولت، تنظیم گردیده است.
وزیر اقتصاد با تأکید بر اینکه مجموعه این سیاست ها و برنامه ها به منظور تحقق شعار سال و با هدف رشد اقتصادی مثبت در سال ۱۴۰۰ تعیین شده است تصریح کرد، بخش های مختلف این وزارتخانه باید تکالیفی را برای اجرای اثربخش این بسته به انجام برسانند.
وی گفت: تمامی دستگاه های مجری، باید دستورالعمل تفصیلی متناسب با اقدامات مرتبط در بسته سیاستی را تهیه و در مواردی که برای انجام اقدامات ذکر شده در بسته سیاستی به تغییر، اصلاح و یا وضع قوانین نیاز است، باید پیشنهادهای خود را ( پیش نویس حکم جدید ) ارایه کنند.
در پایان دژپسند اشاره داشت که باید ضمن نظارت های دقیق به گونه‌ای تمهید شود که اقداماتی که تا پایان دوره دولت دوازدهم برنامه‌ریزی شده در مهلت مقرر به اتمام برسد.

وزیر اقتصاد به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی خواستار شد/ اجرای موفق برنامه های مردمی سازی اقتصاد کشور با فرهنگ سازی و همراه سازی مردم

دکتر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی با صدور پیامی به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی، فرهنگ سازی و همراه سازی اقشار مختلف مردم برای اجرای موفق برنامه های مردمی سازی اقتصاد کشور را یکی از کار ویژه های نهاد روابط عمومی در بخش اقتصادی دانست که باید به صورت هدفمند، هوشمندانه و جدی پیگیری شود.
به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، پیام دکتر دژپسند به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی بدین شرح است:
                                                              باسمه تعالی

روز ارتباطات و روابط عمومی، یادآور تلاشگرانی است که در عرصه راهبردی روابط عمومی با عینیت بخشی به واژه‌های خلاقیت، ابتکار، هم افزایی و شکوفایی، با توزیع عادلانۀ اطلاعات، روشنگری افکارعمومی، مردم مداری و افزایش سرمایه اجتماعی،  تحقق هدف والایی چون توسعه همه جانبه کشور را تسهیل می نمایند.
بی گمان روابط عمومی، به مثابه آئینۀ تمام نمای انتظارات و مطالبات برحق مردم، پل ارتباطی مستحکمی است بین افراد جامعه، سازمان‌ها و نهادها که همواره با تلاشی آگاهانه ضمن ارائه تصویر صحیحی از وضع و واقعیت موجود، به عنوان یکی از عناصر اصلی و کاربردی در ارتقاء و پیشرفت سازمانی محسوب می شود.
اقتصاد کشور در برهه زمانی حال حاضر که تهدید محدودیت های حاصل از  تحریم های دشمنان را به فرصت اداره کشور با مشارکت حداکثری مردم  و با کمترین اتکاء به درآمد های نفتی در طول تاریخ این مرز و بوم بدل نموده است، فرهنگ سازی و همراه سازی اقشار مختلف مردم برای اجرای موفق برنامه های مردمی سازی  اقتصاد کشور، یکی از کار ویژه های نهاد روابط عمومی در بخش اقتصادی و بویژه مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی است که باید به صورت هدفمند، هوشمندانه و جدی پیگیری شود.
اینجانب فرصت را مغتنم شمرده  و ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی به جامعه روابط عمومی کشور و بویژه همکارانم در خانواده روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی در اقصی نقاط میهن اسلامی و تقدیر از اقدامات خالصانه این عزیزان در پشبرد اهداف این دستگاه، از درگاه خداوند متعال برای آنان آرزوی صحت و سلامتی و موفقیت مسئلت دارم.

وزارت اقتصاد طی اطلاعیه ای؛

از افراد ‌و شرکت های دانش بنیان در حوزه های داده‌کاوی، کشف جرم، کشف تقلب و هوشمندسازی مبارزه با پولشویی دعوت به همکاری کرد

وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان نهاد متولی مبارزه با پولشویی در کشور با صدور اطلاعیه ای، به افراد و شرکت های دانش بنیان در حوزه‌های داده‌کاوی، کشف جرم، کشف تقلب و هوشمندسازی مبارزه با پولشویی فراخوان همکاری داد.
به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، در این اطلاعیه می خوانیم: مرکز اطلاعات مالی به عنوان نهاد متولی مبارزه با پولشویی در کشور در نظر دارد در حوزه‌های داده‌کاوی، کشف جرم، کشف تقلب و هوشمندسازی مبارزه با پولشویی از افراد و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این زمینه که دارای تجربه، ایده و یا محصول قابل‌ارائه می‌باشند دعوت به همکاری ‌نماید. 
در اطلاعیه مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی، از علاقه‌مندان دعوت ‌شده است، پروپوزال پیشنهادی خود را حداکثر تا ابتدای خردادماه 1400 به آدرس ایمیل Info@iranaml.com ارسال کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها