از سوی معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان صورت گرفت:

اعلام تقویم فصول و زمان بندی صید هرمزگان در سال 1400

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان تقویم فصول و زمان بندی صید هرمزگان در سال 1400 در راستای صید اصولی و پایدار اعلام کرد.

اعلام تقویم فصول و زمان بندی صید هرمزگان در سال 1400

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، ابراهیم عالی زاده با تاکید بر اهمیت رعایت فصول تولید مثل و تخم ریزی آبزیان برای بقا و پایداری آنها و همچنین صید بهتر صیادان گفت: بدون شک رعایت این زمان بندی تاثیر مستقیم در کاهش فشار بر ذخایر آبزیان و همچنین رونق در صید و صیادی تجاری و اقتصادی دارد.

وی  تصریح کرد: صید هامور ماهیان از اول فروردین ماه تا پایان اردیبهشت ماه و همچنین صید گونه های حلوا سیاه و شوریده نیز از اول اردیبهشت ماه تا پایان خرداد ماه 1400 در آب های استان ممنوع اعلام شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با اشاره به تغییر زمان ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید در سال های اخیر، خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات آب و هوایی و اقلیمی و همچنین اظهار نظر جامعه صیادی زمان ممنوعیت صید این ماهی در چند سال اخیر به 15فروردین تا پایان اردیبهشت ماه تغییر یافته است.

وی  زمان ممنوعیت صید میش ماهیان را نیز از15 مردادماه تا پایان شهریورماه سال 1400اعلام کرد.

 عالی زاده با بیان اینکه ممنوعیت صید در روش مشتا نیز از 16 فرودین تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری است تصریح کرد: صید میگو نیز در استان هرمزگان در تمام طول  سال به جز فصل صید میگو(حدود اوایل مهر تا پایان آبانماه) ممنوع است.

 وی با تاکید بر رعایت تقویم فصول ممنوعیت صید اظهار کرد: 

شیلات هرمزگان همه ساله با توجه به فصل تخم ریزی آبزیان به ویژه گونه های ارزشمند در فصل بهار، نسبت به اعلام زمان ممنوعیت صید اقدام و اطلاع رسانی می کند.

در هرمزگان 35 هزار صیاد با استفاده از چهار هزار و 500 فروند شناور صیادی و با پشتیبانی 22 بندر صیادی مشغول به فعالیت هستند که این مهم بیانگر نقش مهم شیلات در معیشت مردم استان جدای از اشتغال ایجاد شده در حوزه آبزی پروری و صنایع است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها