هرمزگان استانی با ظرفیت های شیلاتی گسترده

مدیرکل شیلات هرمزگان با همراهی مدیر کل مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان سازمان شیلات ایران و معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان از ظرفیت های آبزی پروری بخشی از شهرهای دور از ساحل و شمال استان (دشت گلروئیه-حاجی آباد و سیاهو) هرمزگان بازدید کرد .

هرمزگان استانی با ظرفیت های شیلاتی گسترده

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، دکتر عبدالرسول دریایی با اشاره به اینکه پرورش آبزیان از فعالیت‌هایی است که در هرمزگان در چند سال‌گذشته رونق خوبی یافته و به دنبال خود اشتغال و رونق اقتصادی خوبی به همراه داشته است گفت: استفاده از ظرفیت های شیلاتی در شهرهای دور از ساحل و ایجاد رونق شیلاتی در مسیر جهش تولید، اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پایدار در این شهرها از برنامه های در دست اقدام و توسعه شیلات هرمزگان است .

وی با بیان اینکه حاجی آباد و سیاهو مناطقی  با ظرفیت های آبی مناسب است گفت: در صورت ایجاد حمایت های لازم و تحقق اعتبار مورد نیاز برای ترویج آبزی پروی ،این شهرستان می تواند به قطب پرورش آبزیان آب شیرین ولب شور مانند ماهیان خاویاری و گرمابی تبدیل شود.

دریایی با اشاره به حمایت های خوب سازمان شیلات ایران از توسعه آبزی پروی در شهرهای دور از ساحل و منابع آبی شیرین گفت: شیلات هرمزگان گام های خوبی در این زمینه از جمله پرورش ماهیان خاویاری ،تولید خاویار،پرورش آزمایشی میگو در آب های دور از ساحل و ... برداشته است که بدون شک در آینده ای نزدیک شاهد حصول نتایج درخشان از فعالیت های شیلاتی در این مناطق خواهیم بود.

وی در بازدید از مزرعه پرورش ماهی خاویاری دشت گلروئیه حاجی آباد ضمن بررسی مسائل و مشکلات دستورات لازم جهت پیگیری و رفع موانع تولید در این مزرعه را صادر کرد.

مدیرکل شیلات استان هرمزگان با اشاره به وجود استخرهای ذخیره آب کشاورزی و همچنین وجود باغات خوب در دهستان سیاهو گفت: خوشبختانه با استفاده از آب این استخرها برای آبزی پروی میتوان ضمن افزایش در آمد کشاورزان ،آب را غنی تر و درنتیجه کفیت و رشد مطلوب تری را در محصولات کشاورزی مشاهده کرد .

وی استفاده چند منظوره و حداکثری از منابع آبی موجود، افزایش ظرفیت‌های بهره برداری آبزی پروری، افزایش سهم هرمزگان و کشور در بازار جهانی آبزیان، افزایش سرانه مصرف آبزیان، ارز آوری و ممانعت از مهاجرت روستاییان به شهرها را از اهم مزیت‌های آبزی پروری در شهرهای دور از ساحل خواند.

مدیر کل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان سازمان شیلات ایران با بیان اینکه آبزی پروری در شهرها و روستاهای  دور از ساحل یکی از راهکارهای مهم در کاهش فشار صید بر ذخایر طبیعی و افزایش سرانه مصرف آبزیان در شهرهای دور از ساحل  است گفت: ظرفیت های خوبی در شهرهاو روستاهای شمالی و دور از ساحل استان دیده می شود که امید است با جذب حمایت ها بتوانیم اقداماتی خوبی در این مناطق شاهد باشیم .

ناصر کرمی راد با بیان اینکه شیلات هرمزگان مسیر توسعه شیلاتی در مناطق دور از ساحل را به خوبی طی کرده است گفت: قطعا می توان هرمزگان استانی سراسر با ظرفیت های شیلاتی نام برد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها