هفته گذشته صورت گرفت:

بازدید از معادن شهرستان سیرجان جهت احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس

هفته گذشته بازدید از معادن شهرستان سیرجان با هدف تشکیل یک تیم تخصصی و مجرب توسط نماینده شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در استان کرمان (مجری طرح های اکتشافی کرمان) صورت گرفت.

بازدید از معادن شهرستان سیرجان جهت احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس

هفته گذشته بازدید از معادن شهرستان سیرجان با هدف تشکیل یک تیم تخصصی و مجرب توسط نماینده شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در استان کرمان (مجری طرح های اکتشافی کرمان) جهت تشخیص مشکلات بهره برداران معدنی در شهرستان سیرجان با همکاری معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان کرمان و مدیر بهره برداری، سازمان نظام مهندسی معدن، سازمان زمین شناسی و اکتشافات کشور در استان کرمان، خانه معدن استان، رییس سازمان صمت شهرستان سیرجان و کارشناس طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس و سایر کارشناسان آن سازمان ها صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، در این بازدید از معادن غیر فعال شهرستان سیرجان جهت بررسی های کلینیکی و ارزیابی کلیه مشکلات برای فعال سازی این معادن در راستای‌ افزایش تولید و اشتغال و احداث کارخانه فرآوری در محل آن معادن اقدام شد.

لازم به ذکر است درخواست یکی از بهره داران که در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان سیرجان با سرمایه گذاری شخصی باعث‌ بهره برداری یک کارخانه تولید مس کاتد شده و با کمبود خوراک مواجه می باشد، مطرح شد.

گفتنی است این بهره بردار دارای یک زنجیره کامل مس (از معدن تا تولید مس کاتد) و ارسال به کارخانه های خود جهت تولید کابل برق و سایر تجهیزات می باشد.

بر اساس این گزارش مصوب شد جلسه ای مورخ یکم شهریور ماه ۹۹ با هماهنگی سازمان های صمت، نظام مهندسی، زمین شناسی و اکتشافات معدنی، خانه معدن و نماینده طرح احیا در استان کرمان با کلیه بهره برداران شعاع ۱۰۰ کیلومتری این کارخانه برگزار و نسبت به انعقاد قرارداد و خرید تضمینی محصول تصمیم گیری شود. همچنین تصمیم گیری نسبت به تعیین تکلیف و احیا و فعال سازی حداقل 5 معدن مس بازدید شده در این شهرستان (میلوئیه، تنگوئیه ۱و ۲، خانه سرخ، مس خضری) و‌ معادن دیگر در شهرستان های همجوار به عمل آید.

در این بازدید از معدن سنگ آهن هماتیتی ققنوس ۵ نیز بازدید به عمل آمد و برای فعال سازی و توسعه این معدن هم تصمیم گیری های لازم اتخاذ شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها