مدیر سیستم‌ها و فناوری اطلاعات شرکت فولاد مبارکه اصفهان ؛

فولاد مبارکه به طور جدی طرح تحول دیجیتال را دنبال می‌کند

مدیر سیستم‌ها و فناوری اطلاعات شرکت فولاد مبارکه اصفهان طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه را حاصل تحقیق و مطالعه عمیق و طولانی مدت دانست و گفت: در این مطالعه یکی از موضوعاتی که به آن توجه شد بحث اینترنت اشیاء و نهایتا انقلاب صنعتی نسل چهارم بود.

فولاد مبارکه به طور جدی طرح تحول دیجیتال را دنبال می‌کند

مدیر سیستم‌ها و فناوری اطلاعات شرکت فولاد مبارکه اصفهان طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه را حاصل تحقیق و مطالعه عمیق و طولانی مدت دانست و گفت : در این مطالعه یکی از موضوعاتی که به آن توجه شد بحث اینترنت اشیاء و نهایتا انقلاب صنعتی نسل چهارم بود. در این تحقیق متوجه شدیم که تحول دیجیتال به یکی از ۱۰ چالش اصلی حوزه صنعت و معدن تبدیل شده است. این امر باعث شد که به این حوزه به طور جدی پرداخته و در نقشه راه شرکت فولاد مبارکه قرار بگیرد. اکبر گلبو در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به تاسیس واحدی تحت عنوان هوشمندسازی در بخش آی تی فولاد مبارکه گفت: در این واحد فرایندهای هوشمندسازی و تحول دیجیتال به صورت داخلی و پروژه‌های کوچک و پروژه‌های زیرساختی (تحت عنوان پروژه جامع شبکه پردیس فولاد مبارکه) آغاز شد. در واقع این پروژه‌ها شرکت فولاد مبارکه را برای انقلاب صنعتی نسل چهارم آماده می‌کند. وی با اشاره به سخنان مهندس عظیمیان،‌ مدیرعامل این شرکت در خصوص اهمیت طرح تحول دیجیتال گفت: این امر باعث شد تا در سال جاری این پروژه به طور جدی‌تر و با محوریت شرکت پیمانکار زیرمجموعه در شرکت فولاد مبارکه پیش برود.

وی با تاکید بر اهمیت و تاثیر تحول دیجیتال بر صنعت فولاد عنوان کرد: تحول دیجیتال دارای پیشران‌های متعددی است و از تکنولوژی‌های نوظهور برای بهبود وضعیت صنعت بهره‌ می برد. به طور مثال با تحول دیجیتال می‌توان داده‌های حجیم را مورد بررسی قرار داد تا بتوان به راحتی در سطح مختلف تصمیم ‌گیری کرد. این امر باعث افزایش بهره‌وری تولید و عوامل تولید می‌شود.

مدیر سیستم‌ها و فناوری اطلاعات شرکت فولاد مبارکه اصفهان ادامه داد:‌ موضوعاتی مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء کمک می‌کند تا فرایند را به طور هوشمند اداره کنیم. همچنین این طرح باعث کاهش انرژی در نتیجه کاهش هزینه می‌شود.

گلبو با بیان اینکه در حال حاضر ریسک ها شناسایی و اقدامات لازم در حال انجام است، تصریح کرد:‌ از تمامی پتانسیل داخلی شامل پیمانکاران، دانشگاه‌ها و دانشی که در دنیا است استفاده خواهد شد تا در سال ۱۴۰۴ شرکت فولاد مبارکه هوشمند شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها