نگاهی به دستاورد فولاد مبارکه در کسب رتبه اعتباری A+ و کاهش هزینه‌های مالی

از مزایای کسب رتبه اعتباری A+ کاهش هزینه‌های تامین فولاد مبارکه است. از جمله این که فولاد مبارکه با این رتبه اعتباری می‌تواند بدون نیاز به ضامن در بازار سرمایه، اوراق به فروش برساند.

نگاهی به دستاورد فولاد مبارکه در کسب رتبه اعتباری A+ و کاهش هزینه‌های مالی

به گزارش می متالز، رتبه‌بندی اعتباری مقوله‌ای است که به وسیله موسسات معتبر ارزیابی کننده با هدف تعیین میزان ریسک برای سرمایه‌گذاران علاقه‌مند در یک موضوع مشخص ارائه می‌شود. به عبارت دیگر، این رتبه‌بندی به منظور اطمینان یافتن سرمایه‌گذاران به مشارکت در سرمایه‌گذاری آنان در پروژه‌ها و اوراق بهادار صادره توسط شرکت‌ها صورت می‌پذیرد.

رتبه بندی اعتباری یکی از ابزار سرمایه‌گذاران برای سنجش وضعیت سرمایه گذاری و خرید اوراق قرضه و بهادار موسسات، شرکت‌ها و کشورهاست. این رتبه بندی نشان دهنده توانایی صادر کنندگان اوراق قرضه برای پرداخت دیون خود به صورت کامل و در وقت تعیین شده، است. در میان شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی، در حال حاضر «فولاد مبارکه» جزو معدود شرکت‌های کشور است که موفق به دریافت رتبه اعتباری A+ شده است. در تیر ماه امسال شرکت رتبه‌بندی اعتباری پایا، رتبه A+ بلندمدت و A۱ کوتاه‌مدت را به شرکت فولاد مبارکه اصفهان تخصیص داد.

شرکت رتبه‌بندی اعتباری «پایا» بر اساس بررسی داده‌های کمی شامل صورت‌های مالی و نسبت‌های مالی مستخرج از آن و ویژگی‌های کیفی شامل ارزیابی‌های مربوط به فعالیت‌های شرکت، حاکمیت شرکتی، محیط عملیاتی، تأمین مالی و سوابق آن و نیز تحلیل فضای کلان اقتصادی، کسب‌وکار و صنعت مربوطه، رتبه اعتباری بلندمدت A+ با دورنمای باثبات و رتبه اعتباری کوتاه‌مدت A۱ با درجه سرمایه‌گذاری را به شرکت فولاد مبارکه اصفهان (سهامی عام) تخصیص داد.

بر اساس واژه‌نامه تعاریف شرکت رتبه‌بندی اعتباری «پایا»، در این طبقه از رتبه اعتباری بلندمدت، ظرفیت ایفای تعهدات مالی در سطح بالاست؛ همچنین دورنمای رتبه اعتباری «پایا» اظهارنظر در مورد مسیر احتمالی رتبه اعتباری در میان‌مدت است. دورنمای باثبات بدین معنی است که احتمالاً رتبه اعتباری در آینده قابل پیش‌بینی تغییر نخواهد کرد.

شایان‌ذکر است که کلیه تحلیل‌های کمی بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی‌شده و یادداشت‌های همراه آن برای سال‌های مالی سال‌های اخیر و سایر اطلاعات حسابرسی شده  شرکت فولاد مبارکه اصفهان (سهامی عام) انجام شده است. از مزایای کسب رتبه اعتباری A+ کاهش هزینه‌های تامین فولاد مبارکه است. از جمله این که فولاد مبارکه با این رتبه اعتباری می‌تواند بدون نیاز به ضامن در بازار سرمایه، اوراق به فروش برساند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها