مهم / بازنشستگانی که وام نگرفتند بخوانند

بازنشستگان موبایل در دست مانده‌اند که چطور از فضای اینترنت استفاده کنند تا به حق و حقوق خود برسند.

مهم / بازنشستگانی که وام نگرفتند بخوانند

کارهای اداری برای بازنشستگان اینترنتی شده است آنهم با پیچیدگی و بروکراسی‌های خاص خودش. در حالی که آنها از فضای مجازی و دنیای اینترنت آگاهی ندارند. با شیوع ویروس کرونا بیشتر خریدها نیز اینترنتی و به صورت آنلاین انجام می‌شود. بازنشستگان مجبورند از بقیه کمک بگیرد یا به در دوره شیوع کرونا به مشتریان پایه ثابت کافی نت‌ها تبدیل شده‌اند و در این فرآیند مسلما مورد سوءاستفاده و کلاهبرداری هم قرار می‌گیرند.

سالمندان که باید در آرامش به زندگی خود بپردازند، حالا موبایل به‌دست مستاصل شده و به این فکر می‌کنند که از زندگی عادی هم عقب مانده‌اند. در حالی که کانون‌ها و صندوق بازنشستگی می‌تواند از فارغ التحصیلان بیکار به عنوان همراه این بازنشستگان استفاده کند و آموزش‌های لازم را به آنها ارائه کند. شیوع ویروس کرونا اما بهانه خوبی است برای آنهایی که زندگی بازنشستگان را به سمت اینترنتی شدن پیش می‌برند بدون آن که به آسیب‌های اقدامات خود را بررسی کنند.

 

بیشتر بخوانید :

سوتی جنجالی شاهرخ استخری و همسرش در لایو غوغا به پا کرد + فیلم

تیپ جنجالی و نامتعارف مهراوه شریفی نیا در اسپانیا + تصاویر

مبلغ یارانه نقدی افزایش پیدا کرد + مبلغ جدید

قیمت طلا ، سکه امروز شنبه 1399/08/17

 

علی دهقانی کیا، رئیس کانون بازنشستگی تهران تاکید کرد: با توجه به سن و سال، مشکلات زندگی و شیوع بیماری کرونا، تنها چیزی که در ذهن بازنشستگان نیست آموزش اینترنت و فضای مجازی است. ما هم به اندازه کافی مجبورشان می‌کنیم که به اندازه نیازهایشان از اینترنت استفاده کنند. به عنوان مثال ثبت نام وام‌ها اینترنتی شده است. ثبت نام کارت عضویت را هم در اینترنتی خواهیم کرد. سعی می‌کنیم ارائه خدمت را اینترنتی کنیم تا سالمندان در خانه بمانند و بتوانند در شرایط کرونایی بدون آن که از خانه خارج شوند، کارهایشان را انجام بدهند.بررسی درخواست وام ۵ هزار و ۶۰۰ بازنشسته

وی در پاسخ به این سوال که چرا به بازنشستگان آموزش نمی‌دهید؟ گفت: از ۲۲ مهر تاکنون حدود ۵هزار و ۶۰۰ بازنشسته برای اخذ وام ثبت نام کرده‌اند. برای وام باید شماره ملی، بیمه و تلفن آنها با آنچه در سیستم وجود دارد هماهنگ باشد. اگر مشکلی وجود داشته باشد درخواست آنها را رد می‌کنیم و حدود ۲۰درصد از این درخواست‌ها رد شده است. اما به مرور زمان این مشکل قابل حل است.

 


آخرین اخبار مربوط به بازنشستگان را اینجا بخوانید


 
مشکل بازنشستگان با فضای مجازی قابل حل است

رئیس کانون بازنشستگی تهران در پاسخ به این سوال که چرا صندوق یا کانون‌های بازنشستگی، آموزش‌های لازم را به سالمندان و بازنشستگان ارائه نمی‌کند تا آنها سردرگم فضای مجازی نشوند؟ اظهار کرد: بهتر این است که این آموزش‌ها توسط تشکل‌ها و کانون‌ها به بازنشستگان ارائه شود. زمانی کارت‌های حقوق را به بازنشستگان ارائه کردیم آنها مخالف می‌کردند و می‌گفتند که ما نمی‌توانیم پول بگیریم. پول ما را یا دیگران یا بچه هایمان می‌برند و ما به این پول نمی‌رسیم. اما حالا عادت کردند. استفاده از اینترنت نیز به مرور زمان قابل حل است. می‌دانیم که بازنشستگان ما این مسیر را باید طی کنند.

 

کرونا نمی‌گذارد به بازنشستگان آموزش دهیم

علی دهقانی کیا در پاسخ به این سوال که آموزش‌های لازم را به بازنشستگان ارائه می‌کنید یا خیر؟ گفت: اگر بتوانیم در شرایط مناسب به بازنشستگان آموزش هم می‌دهیم اما در شرایط کنونی و با شیوع کرونا نمی‌توانیم هیچگونه تجمعی داشته باشیم. اگر شرایط به حالت عادی بازگردد حتما این آموزش‌ها را به بازنشستگان ارائه می‌دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها