حمایت مالی از پایان نامه فرزندان بازنشستگان کشوری

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از اجرای طرح حمپاد و حمایت مالی از پایان نامه فرزندان بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش این صندوق خبر داد.

حمایت مالی از پایان نامه فرزندان بازنشستگان کشوری

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از اجرای طرح حمپاد و حمایت مالی از پایان نامه فرزندان بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش این صندوق خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود مرتضایی فرد در گفتگو با خبرگزاری ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: صندوق بازنشستگی کشوری با اجرای طرح حمپاد در قالب ارائه تسهیلات 3 و 5 میلیون تومانی از پایان نامه مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای فرزندان بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش حمایت می کند.

مرتضایی فرد ادامه داد: براین اساس، برای هر پایان نامه پس از تصویب موضوع در گروه آموزشی و شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده یا دانشگاه محل تحصیل، برای مقطع کارشناسی ارشد 3 میلیون تومان و برای مقطع دکترای تخصصی نیز 5 میلیون تومان پرداخت خواهد شد. این تسهیلات با کارمزد سالانه 4 درصد و بازپرداخت 36 ماهه (سه ساله) ارائه می شود.

او بابیان اینکه «افراد متقاضی برای ثبت درخواست خود باید به سامانه طرح حمپاد در درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir مراجعه کنند» گفت: متقاضیان از 11 آبان تا 30 آذرماه فرصت دارند تا با مراجعه به درگاه مذکور و ثبت اطلاعات و همچنین بارگذاری مدارک و مستندات لازم، تقاضای خود را ثبت کنند.

مرتضایی فرد یادآور شد: صندوق بازنشستگی کشوری پس از احراز هویت فرد متقاضی و تایید مراحل اداری و آموزشی دانشجوی تحصیلات تکمیلی، به ازای هر موضوع پایان نامه مصوب از 15 دیماه 1399 اقدام به پرداخت تسهیلات می کند که مبلغ آن به حساب فرد بازنشسته یا وظیفه بگیر تحت پوشش واریز خواهد شد.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری همچنین تصریح کرد: در صورت وجود تعداد زیاد ثبت نام کنندگان، اولویت با کسانی خواهد بود که تحت تکفل دفترکل تحت پوشش این صندوق باشند. همچنین در صورت تشابه موضوعی، بر اساس کاربرد موضوع و تناسب آن با حوزه های مورد نیاز و مرتبط با فعالیت های صندوق بازنشستگی، امتیازبندی انجام شده و اعطای تسهیلات صورت می گیرد.

وی با توضیح نحوه ثبت نام و مدارک لازم برای انجام فرآیند طرح حمپاد نیز گفت: لازم است متقاضیان فرم معرفی عنوان پژوهش مصوب شده خود را (پیوست شماره یک) به همراه مدارک مورد نیاز که شامل ثبت اطلاعات هویتی، تصویر کارت ملی، شناسنامه و کارت دانشجویی است تا زمان مقرر شده در درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir بارگذاری و ثبت کنند.

مرتضایی فرد افزود: تمامی متقاضیانی که موفق به دفاع از طرح پروپوزال پایان نامه خود تا 30 آذر ماه شوند، مشمول مرحله نخست طرح حمپاد بوده و امکان ثبت نام برای آن ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه این تصمیم در راستای تکریم بازنشستگان و حمایت از تلاش های علمی فرزندانشان و همچنین بهره مندی از توان و ظرفیت بالقوه آنها گرفته شده است، گفت: «ارتباط گسترده تر با خانواده بازنشستگان کشوری»، «برقراری ارتباط میان صندوق بازنشستگی کشوری و نیروی جوان و فعال کشور»، «رسیدگی به بخشی از مشکلات مالی خانواده های بازنشسته در خصوص تحصیل فرزندان دانشجوی آن ها»، «ایجاد زیرساخت برای ارتباط صندوق بازنشستگی کشوری و دانشگاه های کشور»، «حرکت به سمت پژوهش در خصوص موضوعات صندوق و حل علمی مشکلات پیش رو»، «همکاری میان دانشجویان و تیم پژوهشی صندوق بازنشستگی کشوری» و «تولید محتوا و گسترش حرکت به سمت حل پژوهش مدارانه موضوعات مرتبط با هر یک از واحدهای مربوطه در صندوق بازنشستگی کشوری» از اهداف هفتگانه صندوق بازنشستگی برای اجرای طرح حمپاد است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها