اعلام راهکارهای حمایت از بازنشستگان فرهنگی + جزئیات

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران، گفت: یکی از مهمترین سیاست‌هایی که اداره‌کل شهر تهران دنبال می‌کند این است که تا حد امکان بازنشستگان را در حوزه مدیریت امورشان دخیل کند.

اعلام راهکارهای حمایت از بازنشستگان فرهنگی + جزئیات

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران، گفت: یکی از مهمترین سیاست‌هایی که اداره‌کل شهر تهران دنبال می‌کند این است که تا حد امکان بازنشستگان را در حوزه مدیریت امورشان دخیل کند. حسن بهارلو گفت: در شهر تهران روند بازنشستگی صعودی بوده و در حال حاضر تعداد بازنشستگان ما دوبرابر شاغلین است و تا سال ۱۴۰۱ به این تعداد افزوده می‌شود. تهران محل مهاجرت است و بخشی از بازنشستگان استان‌های دیگر هم به شهر تهران می‌پیوندند و این مساله یک روند صعودی دارد.

وی افزود: ما خود را در آینه بازنشستگان می‌بینیم و نمی‌توانیم خودمان را از این مهم مبرا بدانیم. درواقع، همه افرادی که امروز شاغل‌اند روزی در مجموعه بازنشستگان قرار خواهند گرفت. در اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران اداره مستقلی برای خدمت‌رسانی به بازنشستگان داریم که بسیاری از خدماتی که صندوق باید ارایه کند، را فراهم و تامین می‌کند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: یکی از مهمترین سیاست‌هایی که اداره‌کل شهر تهران دنبال می‌کند این است که تا حد امکان بازنشستگان را در حوزه مدیریت امورشان دخیل کند. این موضوع را در قالب کانون بازنشستگان یا سمن‌هایی که داوطلبانه بازنشستگان در آن فعالیت دارند، دنبال می‌کنیم. نوع فعالیت بازنشستگان از هر جنسی می‌تواند باشد، اعم از: تربیت بدنی، تغذیه، مشاوره‌های گوناگون، صنایع دستی یا تدوین و تالیف کتاب‌های حوزه مورد تخصص و علاقه‌شان و غیره.

 

بیشتر بخوانید : 

ارزش روز سهام عدالت سه شنبه 6 آبان ماه

تکلیف یارانه 120 هزارتومانی چه شد؟ + جزئیات و زمان واریز

قیمت محصولات ایران خودرو سه شنبه 6 آبان

فال روزانه سه شنبه 6 آبان

 


بهارلو درباره اهم کارهای انجام‌شده با مشارکت فعال بازنشستگان در شهر تهران گفت: صندوقی میان ما و سازمان مردم نهادی که به همت بازنشستگان فرهنگی راه افتاده است وجود دارد به نام وام ضروری حضرت امام جواد(ع). در واقع، بخشی از این صندوق را بازنشسته‌ها خودشان مدیریت می‌کنند و بخشی را هم ما مدیریت می‌کنیم. این صندوق ماهیانه ۱۵۰۰فقره وام پرداخت می‌کند. این تعداد در بازنشستگی شهر تهران و حتی در سطح کشور قابل‌توجه است و به همت خود بازنشسته‌ها ایجاد شده و خدمات خوبی ارایه می‌دهد.

وی افزود: همچنین، واحد امداد و همیاری برای بازنشستگان راه‌اندازی شده است که تسهیلاتی به صورت وام و کمک بلاعوض پرداخت می‌کند و مختص بیماران خاص و صعب‌العلاج است تا اندکی از هزینه بیماری‌های گران درمان را بکاهد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران درباره ایده راه اندازی خدمات الکترونیک به بازنشستگان فرهنگی شهر تهران، گفت: مشورت کردیم تا ببینیم چه کارهایی می‌توان انجام داد تا بازنشسته‌ها رفت و آمد کمتری داشته باشند و بصورت غیرحضوری و الکترونیکی یا اینترنتی برخی از خدمات مورد نیازشان را دریافت کنند. در نتیجه، ایده خدمات الکترونیک شکل گرفت تا بازنشستگان بتوانند از طریق دفاتر پیشخوان دولت در نزدیک منازل خود و با کمترین رفت و آمد خدمات استانداردی دریافت کنند.

 

منبع : ایلنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها