مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارت خبرداد:

پنجاه درصد افرادِ احراز هویت‌شده، از شیوه غیرحضوری استفاده کرده‌اند

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارت با بیان اینکه سامانه سیگنال، سهمی نود درصدی در میان سامانه‌های احراز هویت غیرحضوری دارد، گفت: از تا کنون بیش از 2 میلیون و 200 هزار نفر از طریق سامانه سیگنال احراز هویت غیرحضوری شده‌اند.

پنجاه درصد افرادِ احراز هویت‌شده، از شیوه غیرحضوری استفاده کرده‌اند

دکتر علی رسولی‌زاده در سیزدهمین رویداد فیناپ گفت: سیگنال، تجربه منحصر به فردی برای کاربران ایجاد کرد و بستری فراهم شد تا در دوران شیوع کرونا، مردم از طریق این سامانه بتوانند احراز هویت مربوط به بازار سرمایه را به صورت غیرحضوری انجام دهند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارت تاکید کرد: پس از شیوع بیماری کرونا در کشور و اعلام موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی، نهادها و سازمان‌های مختلف به سمت احراز هویت غیرحضوری رفتند که سازمان بورس و شرکت سرمایه‌گذاری خط مقدم این موضوع بودند.

رسولی‌زاده عنوان کرد: مقامات کشور درخواست پیاده‌سازی سریع سامانه‌ای برای احراز هویت غیرحضوری داشتند که ما در شرکت دانش‌بنیان پارت با توجه به زیرساخت‌هایی ایجادشده توسط گروه هوش مصنوعی و گروه نرم‌افزاری پارت در مدت زمان کوتاهی این سرویس را عملیاتی کنیم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارت خاطرنشان کرد: با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ارتباط لازم با نهادهای حاکمیتی برقرار شد و این سامانه شکل گرفت.

دکتر رسولی‌زاده با بیان اینکه احراز هویت غیرحضوری 90 درصد هزینه‌های نهادها و مردم را کاهش می دهد، گفت: باید تلاش شود این سامانه در کشور گسترش یابد.

وی با اشاره به شیوه  احراز هویت در سامانه سیگنال گفت: در این سامانه عکس افراد با عکس موجود در سامانه ثبت احوال تطبیق داده می‌شود. سپس فرد فیلمی از خود بارگذاری می‌کند که هوش مصنوعی با بررسی نوع حرکت عضلات صورت هنگام خواندن متن مشخص‌شده، زنده بودن فرد را تشخیص می‌دهد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارت خاطرنشان کرد: همچنین در این سامانه قابلیتی برای افرادی که فارسی زبان نیستند و یا سواد خواندن و نوشتن ندارند ایجاد شده تا این افراد بتوانند با انجام ژست‌های حرکتی خواسته‌شده توسط سامانه، احراز هویت شوند.

دکتر رسولی‌زاده تاکید کرد: سیگنال با استفاده از تکنیک تحلیل بافت تصویر و جریان نوری تصویر، به ارزیابی دقیق اطلاعات دریافتی می‌پردازد.

وی ادامه داد: در این سامانه، سرویس‌های متنوع هوش مصنوعی در حوزه بینایی ماشین، پردارش تصویر، پردازش گفتار، پردازش ویدئو و غیره مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارت گفت: علاوه بر احراز هویت، سیگنال، اطلاعات مربوط به حوزه‌های گوناگون سرمایه‌گذاری را در اختیار مردم قرار می‌دهد و در حال حاضر نزدیک به 4 میلیون نفر کاربران این سامانه هستند و بیش از 2 میلیون و 200 هزار نفر با استفاده از آن احراز هویت شده‌اند.

رسولی‌زاده اظهار داشت: رسیدن به این حجم از احراز هویت نیازمند تأمین زیرساخت قوی سخت‌افزاری و نرم‌افزاریِ مورد نیاز هوش مصنوعی بوده است که پارت در طی این سال‌ها آن را فراهم آورده است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارت اظهار داشت: برنامه داریم در این سامانه بستری فراهم کنیم تا در حوزه خدمات مالی و بانکی نیز بتوانند از این طریق روند احراز هویت غیرحضوری دنبال شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها