مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد در بازدید از مرکز نوآوری‌های صبا:

مناطق آزاد از استارت‌آپ‌های خدمات‌رسان به بازنشستگان حمایت می‌کند

مشاور رئیس‌جمهور ضمن بازدید از مرکز ارتباط با ذینفعان صندوق بازنشستگی کشوری، در جریان فعالیت‌های آن در پاسخگویی شبانه‌روزی و آنلاین به پرسش‌های بازنشستگان کشوری درباره مسایل مختلف حقوقی، پرداخت‌ها و خدمات رفاهی و معیشتی قرار گرفت.

مناطق آزاد از استارت‌آپ‌های خدمات‌رسان به بازنشستگان حمایت می‌کند

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد، روز (چهارشنبه) ضمن بازدید از مرکز ارتباط با ذینفعان صندوق بازنشستگی کشوری، در جریان فعالیت‌های آن در پاسخگویی شبانه‌روزی و آنلاین به پرسش‌های بازنشستگان کشوری درباره مسایل مختلف حقوقی، پرداخت‌ها و خدمات رفاهی و معیشتی قرار گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مرتضی بانک از چندین پروژه شرکت‌های نوآور (استارتاپی) در زمینه‌های مختلف مورد نیاز سالمندان و بازنشستگان از جمله توانبخشی و تربیت بدنی سالمندان، فروشگاه اینترنتی، شبکه پرداخت و کیف پول الکترونیکی، آموزش بیمار و ارتباط با پزشک، کمک به بهبود کیفیت زندگی بازنشستگان و استفاده از تجارب و انتقال دانش آنها و گردشگری مجازی بازدید کرد.

وی با ارزشمند خواندن مجموعه فعالیت‌های درحال انجام در دو مرکز جامع ارتباط با ذینفعان و نوآوری‌های صبا گفت: استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و امکانات ارتباطی و شرکت‌های نوآورانه، ابتکار بسیار مناسبی است که مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری، بستر آن را به‌خوبی فراهم کرده است.

وی ادامه داد: رویکرد دوسویه صندوق بازنشستگی در شناسایی نیازها و به کارگیری خلاقیت و نوآوری برای پاسخگویی به آنها می‌تواند الگوی مناسبی برای سیستم‌ها و سازمان‌های خدماتی در کشور شود، اینکه استارتآپ ها به صورت متمرکز خدمات مورد نیاز را با توجه ویژه به حداکثر سهولت ممکن طراحی می‌کنند؛ قابل توجه است.

بانک افزود: شاید تصور عمومی آن باشد که تکنولوژی‌های جدید و شرکت‌های استارتاپی برای بازنشستگان و سالمندان کاربردی ندارد؛ درحالیکه فعالیت‌های این مرکز نشان داد از این طریق می‌توان تحولی را در جهت بازآفرینی نقش سالمندان در فعالیت‌های اجتماعی و ارتقای کیفیت زندگی آنان به وجود آورد.

وی همچنین با اشاره به توضیحات ارائه‌شده از سوی مدیران اپلیکیشن‌های فعال در مرکز نوآوری صبا گفت: برخی از این اپلیکیشن‌ها علاوه بر آنکه خدماتی به بازنشستگان و سالمندان ارائه می‌دهند، بستری هم برای استفاده از خدمات، دانش و تجربه بازنشستگان و تولید ثروت و ارزش افزوده برای آنان فراهم می‌کنند که اقدامی بسیار مهم، خلاقانه و ابتکاری است. 

مشاور رئیس‌جمهور با اشاره به گستره جمعیتی جامعه بازنشستگان و سالمندان کشور تصریح کرد: فعال شدن شرکت‌های نوآور و خدمات مجازی در میان این قشر، می‌تواند هم در بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی و سلامت سالمندان موثر باشد و هم بازار و فرصت مناسبی برای ورود دانش‌آموختگان و دانشجویان رشته‌های علوم اجتماعی و ارتباطات فراهم می‌سازد.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با اینکه تلاش برای ارتقاء کیفیت سیستم‌های توزیع در شرکت‌های استارتاپی مناسب است؛ اما ضروری است فرآیندهای نوآورانه به سمت رونق و جهش تولید و کارآفرینی هدایت شوند.

وی همچنین آمادگی مناطق آزاد کشور را برای حمایت از شرکت‌های نوآور و پروژه‌های فناورانه در حوزه‌های گردشگری مجازی و گردشگری سلامت سالمندان و بازنشستگان اعلام کرد.

لزوم تقویت شرکت‌های نوآور خدمات اجتماعی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری هم در جریان این بازدید با ارائه توضیحات تکمیلی، هدف از راه‌اندازی این مرکز را تقویت و توسعه شرکت‌های نوآور در بخش خدمات اجتماعی به‌ویژه برای بازنشستگان و سالمندان ذکر کرد.

اکبر افتخاری گفت: بسیاری از این اپلیکیشن‌ها و پروژه‌ها می‌توانند نقش مهمی در حفظ و ارتقای توانمندی سالمندان ایفا کنند و کمک کنند تا از مهارت‌ها و دانش و تجارب آنها در سنین بالا در جهت منافع جامعه استفاده شود.

وی همچنین با اشاره به اجرا شدن هفت بسته طرح «یاری» در جهت ارائه خدمات رفاهی و معیشتی به بازنشستگان کشوری در سال جاری، گفت: تداوم و توسعه این بسته‌ها، نیازمند تقویت زیرساخت‌ها و پشتوانه‌های اجرایی و عملیاتی با استفاده از ابزارهایی چون فروشگاه اینترنتی و کیف پول مجازی است که مرکز نوآوری‌های صبا درحال پیگیری و اجرای آنهاست.

پاسخگویی به 7000 تلفن در شبانه‌روز

مشاور رئیس‌جمهور همچنین از مرکز جامع ارتباط با ذینفعان صندوق بازنشستگی کشوری بازدید کرد.

مدیر مرکز جامع ارتباط با ذینفعان صندوق بازنشستگی کشوری در جریان این بازدید اعلام کرد: این مرکز از اول شهریورماه آغازبه‌کار کرده است و همکاران ما در این مدت به طور میانگین پاسخگوی ۷۰۰۰ تماس تلفنی بازنشستگان در شبانه‌روز هستند.

مرتضی مستوفی گفت: ۹۹درصد پرسش‌ها در لایه اول و هنگام تماس توسط اپراتورها پاسخ داده می‌شوند و یک درصد باقیمانده به کارشناسان صندوق بازنشستگی کشوری ارجاع داده می‌شوند که پس از دریافت پاسخ، در قالب سیستمی در فاصله زمانی چند روز به مراجعان ارائه می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها