آیین اهدای جوایز مرحله نخست طرح یاری مطرح شد:

تسهیلات اعتباری خرید کالای خانگی بازنشستگان بزودی کلید می خورد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با کامل شدن فرآیندهای مالی و اداری، طرح ارائه تسهیلات خرید کالای خانگی به بازنشستگان کشوری بزودی آغاز می شود.

تسهیلات اعتباری خرید کالای خانگی بازنشستگان بزودی کلید می خورد
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با کامل شدن فرآیندهای مالی و اداری، طرح ارائه تسهیلات خرید کالای خانگی به بازنشستگان کشوری بزودی آغاز می شود.
 
به گزارش اداره کل روابط عمومی و اور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر اکبر افتخاری در آیین اهدای جوایز مرحله نخست طرح یاری به بازنشستگان برنده قرعه کشی مرحله نخست که همزمان با روز گرامی داشت ادبیات فارسی و استاد شهریار برگزار شد، اظهار داشت: طرح های مختلفی در حوزه رفاه و افزایش قدرت خرید بازنشستگان تحت پوشش اجرایی شده که جدیدترین طرح آن «ارائه تسهیلات خریدکالای خانگی» از یکی از شرکت های معتبر داخلی است که با مشارکت بانک صادرات بزودی کلید خواهد خورد. 
 
افتخاری با بیان اینکه «امروز گردهم آمده ایم تا دو برنامه را در کنار هم انجام دهیم، گفت: نخست، آغاز تورهای سلامت محور است که قرار بود زودتر از این اجرا شود، اما بیماری کرونا برنامه ما را به تعویق انداخت. امروز هم برنامه ای تدارک دیده شد در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی تا بتواند آغازگر طرح گردشگری سلامت محور صندوق بازنشستگی باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح باهدف ایجاد روحیه خوب برای بازنشستگان عزیز است، ابراز امیدواری کرد که این طرح تبدیل به رویه ای برای تورهای سلامت محور یک روزه و کوتاه مدت باشد و روحیه و نشاط مناسبی برای بازنشستگان ایجاد کند. 
 
او ادامه داد: بهانه دوم برای این مراسم اهدای جوایز مرحله نخست طرح یاری است. امروز اکثر بازنشستگان ما با آن آشنا هستند و از اسفند که این طرح آغاز شد، همچنان در حال ادامه است و استقبال خوبی نیز از سوی بازنشستگان شده است. 
 
وی با اشاره به جزئیات اجرای این طرح یادآور شد: سه بسته یک میلیون و دویست هزار تومانی شامل یک ماه خرید، یک ماه تنفس و چهار ماه بازپرداخت اجرا شده که با اتمام مرحله دوم آن در پایان شهریورماه، مرحله سوم آن نیز استمرار دارد و این طرحی بود که اعتبار آن روی کارت نقدی بازنشستگان شارژ شده و خود این موضوع یک نوآوری در صنعت بانکداری و ارائه خدمات رفاهی اعتباری در کشور است. 
 
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه اجرای طرح یاری، بقیه سازمان ها و صندوق ها را هم علاقه مند کرده تا این طرح را برای مشترکان خود نیز اجرا کنند و هم اکنون نیز هم فروشگاه رفاه درگیر ارائه خدمت به سایر صندوق ها و سازمان ها شده و هم بانک صادرات؛ بنابراین، طرح یاری امروز تبدیل به یک مدل شده برای سایر سازمان ها تا با این نوع کار خدمت جدیدی ارائه بدهند.
وی تصریح کرد: در ادامه بسته های رفاهی و خدماتی که برای توسعه قدرت خرید بازنشستگان در حال انجام است، تقریبا هر دو هفته یک بار یک طرح جدید معرفی می شود و تلاش شده با پیامک و سایر ابزار، اطلاع رسانی لازم انجام شود.
 
او با بیان اینکه «هفته پیش هم بسته خدمات هتل های ایرانگردی و جهانگردی شروع شده است» گفت: شاید برخی به دلیل کرونا این طرح را کار مناسبی ندانند، اما وظیفه ما این بوده که ظرفیت سفر و گردشگری را با رعایت و توجه به پروتکل های بهداشتی ایجاد کنیم و امیدواریم با کاهش این بیماری از ظرفیت سفرها بیشتر استفاده شود.
 
افتخاری ادامه داد: البته برخی از بازنشستگان عزیز هم به دلایل مختلف مجبور به سفر هستند و این خدمت هتل های ایرانگردی در شهرهای مختلف کشور می تواند مورد توجه و استفاده این دسته از عزیزان نیز قرار گیرد. 
 
وی با تاکید بر اینکه « این خدمت با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اجرایی شده است» اظهار داشت: در همین مدت و با وجود بیماری، افزایش قابل توجهی در مشتریان هتل های ایرانگردی ایجاد شده است. در این طرح 50 درصد تخفیف نقدی و خدمات اسکان قسطی دیده شده که با 35 درصد تخفیف و 3 ماه بازپرداخت ارائه می شود. برای هریک از بازنشستگان متناسب با حقوق و قدرت خرید ظرفیتی تعریف شده تا از خدمات اسکان و غذا استفاده کنند. 
 
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بااعلام اینکه «بزودی هم طرح دیگری معرفی خواهد شد» گفت: در طرح یاری بسته دیگری نیز تعریف شده که شامل تسهیلات خرید لوازم خانگی است که قبلا قول آن را داده بودیم اما به دلیل اینکه فرآیند و ویژگی های طرح نیاز به هماهنگی و بررسی های دقیق داشت یک ماهی طول کشید و اکنون تفاهم نهایی شده و امیدواریم بزودی با حضور وزیر رفاه این برنامه اجرایی شود.
 
افتخاری تصریح کرد: بازنشستگان براساس اعتبار متناسب با حقوق خود در بسته های 15، 30 و 50 میلیون تومان و متناسب با نیاز و علاقه خود نسبت به خرید غیرحضوری از یکی از شرکت های معتبر داخلی استفاده می کنند.
 
وی اضافه کرد: این طرح نیز مثل سایر طرح ها الزامی برای استفاده یا بهره گیری از اعتبار کامل اختصاص داده شده نیست و هرمقداری بخواهند می توانند خرید کنند. به هر حال لوازم خانگی یکی از مسائل و نیازهای اساسی زندگی هر فرد است. 
 
افتخاری همچنین گفت: در کنار این بسته خرید، یک بسته خرید جهیزیه هم برای فرزندان بازنشستگان شامل خرید پنج قلم کالا با مبلغ حدود 15 میلیون تومان به صورت اقساط در نظر گرفته شده که در مرحله بعد و اینده نزدیک اجرای این طرح نیز اعلام خواهد شد و فعلا در حال رایزنی است. 
 
وی راه اندازی مرکز تماس شابنه روزی صبا برای ارتباط بهتر با بازنشستگان را یکی دیگر از طرح های مهم صندوق عنوان کرد و گفت: در همان بدو تاسیس این مرکز، برای سایر صندوق ها هم جذابیت ایجاد شد. توسعه جدی مرکز تماس و پاسخگویی با بهره برداری از این مرکز اتفاق افتاد.
 
وی ادامه داد: قبلا امکان تماس برای کل کشور و در طول هفته و روز نبود و به خصوص در زمان ترافیک امکان پاسخگویی مناسب نبود و پیام ها و تماس ها هم ثبت نمی شد و بنابراین، امکان پیگیری درخواست ها و تماس ها وجود نداشت. 
 
افتخاری تصریح کرد: اکنون در لایه اول پاسخ به تماس گیرنده، داده می شود و در صورت نبود امکان پاسخ، در لایه دوم به کارشناسان با کد پیگیری ارجاع داده می شود که بازنشستگان می توانند پیام خود را پیگیری می کنند. 
 
وی یادآور شد: سامانه Sabasrm نیز یک خدمت جدید و کامل است که بزودی تبدیل به درگاه بزرگ خدمات الکترونیکی برای بازنشستگان کشوری خواهد شد و همه امور و خدمات به صورت سیستمی اجرا خواهد شد. این مرکز باید به مرکزی برای عدم مراجعه بازنشستگان تبدیل شود و هیچ نقطه ای نیاز نباشد بازنشستگان مراجعه کنند و با یک تلفن یا ثبت اینترنتی خدمات مورد نیاز خود را به راحتی دریافت کنند.
 
افتخاری گفت: این تماس ها در شبانه روز تقسیم شده و بازنشستگان در طول شبانه روز و هفته می توانند تماس بگیرند و پاسخ دریافت کنند. به هرترتیب اگر موضوع ارتباط و تماس حل شود، خدمت سانی در آینده راحت تر و با کیفیت بیشتری خواهد بود و ما این مسیر را با قدرت ادامه می دهیم.
 
وی با تاکید بر اینکه در این دوره همکاران ما شبانه روز در واحدهای مختلف تلاش می کنند خدمات را در کوتاه ترین زمان به دست بازنشستگان برسانند، گفت: کار نرم افزاری و سخت افزاری و آماده سازی ساختمان مرکز تماس و نوآوری صبا به جای یکسال ظرف چهار ماه آماده بهره برداری شد.
 
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه «هر جایزه ای در هر طرح با این هدف است که طراحان به تعهدات مازاد طرح توجه می کنند» گفت: این قولی بوده که فروشگاه رفاه داده بود و باید عملیاتی می شد. البته در قرارداد 3 دستگاه تعهد داده شده بود که با قول شفاهی تبدیل به 5 دستگاه شد.
 
افتخاری ادامه داد: ما به دنبال افزایش قدرت خرید بازنشستگان هستیم و اگر این اتفاق بیفتد خیر و برکت آن در فعالیت های و خدمات ارگان ها و نهادهای مشارکت کننده افزایش می یابد.
 
وی با تاکید بر اینکه «صندوق بازنشستگی کشوری جزو سازمان هایی است که بیشترین تسهیلات را ارائه می کند»، گفت: علاوه بر وام ضروری که از هفت به 10 میلیون تومان رسیده و حجم آن که افزایش یافته، وام 20 میلیون تومانی ازدواج فرزندان نیز ارائه می شود که مرحله دوم آن بزودی اعلام می شود و همچنان هم ادامه خواهد یافت. 
 
در این مراسم مدیرعامل فروشگاه رفاه نیز اظهار داشت: طرح های مختلفی برای خدمت به جامعه از سوی فروشگاه در حال اجرا است. طرح یاری نیز طرحی رفاهی برای خدمت به بازنشستگان کشوری است. 
 
وی گفت: یکی از برنامه های فروشگاه رفاه راه اندازی فروشگاه های کوچک است که آمادگی داریم در این قالب برای بازنشستگان و فرزندان آن ها نیز خدمت ارائه کنیم و از ظرفیت این عزیزان استفاده کنیم. 
 
در آیین اهدای جوایز قرعه کشی مرحله نخست طرح یاری، تعداد 5 دستگاه خودرو برلیانس به 5 بازنشسته برنده که در تیرماه قرعه کشی آن انجام شد اهدا شد. در ادامه این مراسم، قرارداد ارائه خدمات گردشگری سلامت بازنشستگان کشوری بین مدیران صندوق بازنشستگی کشوری و مدیرعامل شرکت پرشین گلف امضا و اجرایی شد.
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها