قیمت جدید دارا دوم

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه امروز در این جلسه تصمیمات خوبی در خصوص نحوه حمایت از بورس گرفته شد، گفت: در جلسه شورای عالی بورس سرقیمت صندوق دارا دوم بحث شد که با توجه به نظر اکثریت قرار شد که قیمت این صندوق تغییر کند، اما این موضوع باید در هیات دولت نیز مورد بررسی قرار گیرد.

قیمت جدید دارا دوم

به گزارش مستقل آنلاین، حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه جلسه شورای عالی بورس اظهار کرد: این جلسه در اصل به علت اتفاقاتی که در چند هفته اخیر در بورس رخ داد و سبب اُفت شاخص شده است، برگزار شد. در این جلسه تصمیمات مهمی گرفتیم و اعضای شورای عالی بورس نیز به دغدغه های سرمایه گذاران در بازار سرمایه اشاره کردند.

او افزود: یکی از موضوعات مهمی که در جلسه بحث شد در خصوص عرضه ETF پالایشی‌ها بود که هم اکنون درخواست ثبت آن برای سازمان بورس ارسال شده و مجوز عرضه آن را صادر کرده‌ایم، حال نوبت سازمان خصوصی سازی است کارهای ثبتش را انجام دهد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: در ادامه جلسه سرقیمت این صندوق بحث شد که با توجه به نظر اکثریت قرار شد که قیمت این صندوق تغییر کند، اما این موضوع باید در هیات دولت نیز مورد بررسی قرار گیرد.

قالیباف با اشاره به اینکه در خصوص‌ای تی اف دوم دولت، مجوز‌ها از طریق سازمان بورس داده شده است و به موقع انجام خواهد شد، گفت:عرضه این صندوق عمومی است از طریق درگاه‌های بانکی و بورس انجام می‌شود.

او بیان کرد:ای تی اف سوم هم در برنامه است، ولی تا از طرف خصوصی سازی درخواست نشود ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، اما این موضوع هم در دست پیگیری است.

رئیس سازمان بورس با بیان اینکه تعیین قیمت در خصوص صندوق دوم مهم است که توسط هیات دولت در حال بررسی است، افزود: در سبد‌ای تی اف دوم پالایشی‌ها هستند.

او ادامه داد: سقف پذیره نویسی را برای هر نفر به پنج میلیون تومان افزایش یافته است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به این سوال که آیا افراد می‌توانند با کد ملی خود سهام این صندوق را خریداری کنند یا باید کد بورسی بگیرند، گفت: افراد می‌توانند با کد ملی خود نیز سهام بگیرند.

قالیباف اصل در پاسخ به این سوال در این روز‌های اخیر بازار شاهد نوسان زیادی بوده، آیا در این جلسه در خصوص نحوه حمایت از بازار نیز بحث شد یا خیر؟ تصریح کرد: باتوجه به اینکه در حال حاضر یکی از بحث‌هایی که در بازار مطرح است در خصوص فروش سهام عدالت است، امروز در این جلسه تصمیمات خوبی در خصوص نحوه حمایت از بورس گرفته شد و راهکار‌های مهمی نیز در این راستا مطرح شد.

او گفت: قرار شد سقف کارگزاری‌ها برای فروش سهام عدالت افزایش پیدا کند، هم اکنون سهام عدالت جز سهام‌های مهم بازار سرمایه به حساب می‌آید به علت آنکه ۳۶ شرکتی که در پرتفوی سهام عدالت است، ارزش بسیار بالایی دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها